Vårhelvete

Ja, ja, ja! Det finns inget underbarare än att hitta en ny ofattbart bra låt med mollsynthar och tisdagsgrå melankolitext som håller en över ytan tills den här usla postvintern försvunnit. Jag hade ju precis bestämt mig för att jag var into sumfin’ good, köpte dyr vårklänning pga illusorisk vår, planerade kommande helger och noterade att en tidning jag skriver i hade sålt slut (patetiskt men mkt uppmuntrande) och bestämde mig för att ignorera måndagsapatin. Men nähej, klimatförändrade årstidsskiften strikes back och nu tänker jag tjura+lyssna på mollsynthar och en underbar gammal In flames-låt tills det är helg.

3 responses to “Vårhelvete

  1. Well, mollsyntar i all ära, men vad med dur? Från åttiotalet? Fick du min senaste Spotify?

  2. Om du gillade Ladytron borde du gilla den här också:

  3. Glöm inte Trans AM heller! Bra band.

Kommentera

