Arbetsskygg

För att slippa jobba och kunna parasitera på staten i största möjliga utsträckning så läser jag en sommarkurs i genusvetenskap. Filosofikursen klarades galant trots att jag var i djup dvala under samtliga föreläsningar, så jag kör på samma koncept nu. Dagens anteckningar:

DSC01447

Ps: Ni på Filosofiska rummet och andra jag vill imponera på, jag är ambitiös och intelligent egentligen. kolla bara filosofitentan som jag fixade utan att läsa en sida i den dumma boken:

DSC01449

8 responses to “Arbetsskygg

  1. Fast det finns vissa rön som visar att man kommer ihåg mer av det man hör/lyssnar på ifall man samtidigt kluddar (hittar inte artikeln just nu). Ditt agerande behöver alltså inte vara en usel strategi.

    Ditt kluddande i sig lämnar mig dock ingen ro.

  2. Gillar plötsliga skrivstilsinfallet där… dessutom världens bästa rim, som jag använt flitigt under min omusikaliska karriär. 😀

  3. Jag är manisk klottrare jag med. Marginalerna i mitt livs samlade kollegieblock skulle nästan kunna ställas ut på galleri. Om jag hade varit bättre på att rita, alltså.

  4. Cirklar över bokstaven i, antyder enligt grafologin på för mycket tid när man skriver.

  5. blue rims: jag tror också det. faktum är att jag lyssnar bättre när jag gör något annat samtidigt, exvis äter, ritar, går. undrar om sova kan räknas in. jag skulle behöva kompensera förlorad nattsömn på föreläsningen idag.
    joel: yes, det är oemotståndligt.
    sjumilakliv: vi borde fixa en utställning
    30+: haha, men det är ju så estetiskt tillfredsställande med stora ringar. jag får en kick av dem.

  6. Klottrare här med. Speciellt när jag snackar i telefon. Har efter en timmeslång konversation med bästa vännen haft vackra akvarellmålningar på fötterna för det var det som fanns närmast till hands 😛

  7. kaosterori: duktigt, när man pratar i telefon krävs ju dessutom interaktion så då är klottrandet simultant svårare.

  8. Vad tyckte du om genuskursen då? Jag har läst genus A och tyckte det var mycket intressant.

Kommentera

