Facebook-grupper som du inte vill joina

Håhå, det bästa som finns är när folk som man aldrig var vän med i småstaden addar en på facebook så att man kan se vilka grupper de går med i . Favoriten just nu är nån som gick med i JA TILL FRA LAGEN! (särskrivet ftw). Det är ju fint att folk kan ta modiga initiativ till oppositionella grupper på facebook, verkligen. man får hursomhelst en praktisk demografisk studie över folks dåliga åsikter.

1 000 000 – för lägre bensin kostnad –  ” Men alla ser bara det media målar upp, isbjörnar som drunknar, sjukt att ni låter er manipuleras så, flytta på isbjörnarna om det är så jävla viktigt, för isen kommer att smälta inget vi gör kommer att ändra på det, det är redan för sent.”

Den är gruppen har åttio tusen medlemmar. Det illamåendeframkallande klimatförändringsförnekandet är utbrett i sverige.

Det heter negerboll – ” Däremot är det fördomsfulla svenskar, de som säger att mörkhyade tar åt sig av användande av ordet ”negerboll” därför ska de särbehandlas och man får inte provocera dem på något sätt, DET är rasism!

Ehh, så om ni ignorerar det faktum att neger är ett nedsättande ord som varit sammanlänkat med rasförtryck och slaveri i århundraden så är det plötsligt okej att använda det? Jag känner till flera mörkhyade personer som aldrig nånsin skulle vilja bli kallade neger.  Karin Rebas skriver bra.

Vi som gillar dansband & är stolta över det!!!!! ”Är inget stort fan av hipphopp då de mest sjunger hemska saker åt varandra.”

Vi som älskar våra barn!

Fuck you I’m from skåne!

FUCK ISLAM!

Fast den här gillar jag: Fuck you, you’re from skåne!

11 svar till “Facebook-grupper som du inte vill joina

  1. Islam and Science Islam is unfairly attacked and always presented as a religion of backwardness . in this short article , we will show the true face of Islam and how it ,Contrary to ancient religions ,can be hailed the religion of science ; there are many verses that urge Moslems to search and read .

    Seeking science in Islam is given the main priority over any thing else, it should be the target of every Moslem since the very beginning and it should not be halted for any reason . prophet Mohummed says :Seek science since the time you are in the cradle to the time when you die “

    Also , seeking science is stressed in Islam , the first revealed verse in the Holy Quran is the verse which says ” Read ….” , also Allah(SWT) says in the Holy Quran what means “Nun. By the pen andthat which they write (therewith) ” Science is the capstone of Islam , the first revealed verse means the first priority , in the second verse, Allah(SWT) swears by one of the Arabic letters ” Nun ” and the pen ; the letter is the symbol of the language and the pen is the symbol of knowledge . WhenAllah(SWT) swears , though He needn’t to swear , this means that the thing he swears by should be given much interest and attention .

  2. alltid när man vägrar säga negerboll beskyller folk en för att vara pekå. varför måste det vara nåt dåligt?

  3. Oj, kul med oprovocerad islam-propaganda. Det brukar ju vara jag som kommer med sånt. 😀

  4. ”Vi som älskar våra barn”….Öööh! Please! Vilka gör inte det? Det vore bättre att starta en grupp för de psykopaterna. Jag vägrar även gå med i grupper som ”Stop child abuse” ”Stop trafficking” osv. Det är så självklara saker som jag blir irriterad av att få inbjudningar till. Jag blir så där ironsik som bara en 70-talist kan bli och har lust att svara ”-Nej tack, jag är för” på alla såna inbjudningar.

    De enda jag går med i är grupper för de riktigt stora frågorna i livet, typ ”Bevara Trocadero” och liknande. Förr i tiden skickade man in anonyma insändare till lokala tidningen om man var irriterad över något. Nu går man med i en Facebook-grupp.

  5. Alla har väl rätt att ha en kontroversiell åsikt. Efter att ha resonerat lite har jag kommit fram till att FRA är bra, detta på grund av sekritessen. Visst de kan läsa alla mina mail, men de får ändå inte berätta något om vad som stod där, inte ens om det är brottsligt. Allt de får göra är att via MUST informera militären om yttre hotbild om jag exempelvis skulle planera ett terrorattentat mot Arlanda. De får inte försöka gripa mig, bara informera Armén om att det finns en hotbilld mot Arlanda.
    Angående ”negerboll” får man finna sig i att det heter så, att kalla en smör/choklad/socker klump för negerboll är inte det samma som att kalla mörkyade för negrer. För övrigt är Mörkhyad och Neger i grund och botten samma sag, för Neger kommer av latinets Negro vilket betyder svart eller mörk. Det är först när man börjar kalla smutsiga/farliga/tråkiga jobb för ”negergöra” som det blir nedvärderande och rasistiskt.

  6. Jag kommer sluta kalla negrer för negrer när negrerna själva slutar kalla varandra för neger och vara rasdiskriminerade mot sig själva.

  7. junior:” För övrigt är Mörkhyad och Neger i grund och botten samma sag, för Neger kommer av latinets Negro vilket betyder svart eller mörk. ”
    Eh, de flesta ord har väl inte någon rasistisk inneboende mening, det är när flera hundra år av förtryck konnoteras in i ordet som det blir rasistiskt. jag förstår faktiskt inte varför det skulle vara någon skillnad mellan att kalla en människa för ett rasistiskt ord och använda det som epitet för ett bakverk, det är fortfarande ett skällsord. tror det var nyamko sabuni sade någon gång att hon kände sig kränkt när hon hörde ordet, ska man bara ignorera att många människor inte har någon lust att associeras med ett nedsättande ord?
    daniel: precis, det känns så parodiskt självklart och dumt.
    tomasz: jag tycker att ordet har en annan konnotation och innebörd på engelska. i sverige har jag aldrig hört någon mörkhyad säga sig trivas med att bli kallad neger, och så länge det finns de som inte vill det tycker jag man bör respektera det.

  8. Jag har faktiskt hört flera. Men i Värmland går det inte an att vara pryd…
    Frågan urholkas ganska dramatiskt av hiphopkulturen, där niggah och blatte är lite för inomrasligt vanligt förekommande för att man ska känna sig särskilt cool om man försöker vara pk. Självfallet måste man respektera folk på det individuella planet, men kanske är det lika så gott att låta uttrycket tömma sig självt på sin innebörd. (Vilket jag tror inte ligger så långt fram i tiden.)

  9. Då kommer du att älska den här, http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?sid=cb16479863113f15d80bd1946e4ce3f9&gid=52787287257&ref=search

    Tidigare fanns det en grupp som hette ”Ja e inte rasist men zigenare bara snor en massa saker”.

  10. Dag: HAHAH. Det gruppnamnet gjorde just min pågående tågresa!

  11. jag gillar gruppen ”not being on fire”.

Lämna en kommentar