Jag, jag, jag

I P1 Nya Vågen på tisdag kl 1400  pratar jag om den nya ypperliga biografin om Hunter S Thompson och varför han är en bra förebild för unga kvinnor.

I ETC skrev jag en artikel om gated communities och om medborgarskap som övergår i klubbmedlemskap, kan läsas här.

Det är inte helt säkert än men förmodligen är jag med i TV4:s Kvällsöppet på onsdag och pratar om Vecko-Revyn och kravet på kvinnors kroppsmedvetenhet, med utgångspunkt i den där texten jag skrev på SVT Debatt.

Linna Johansson har skrivit ett förtjusande blogginlägg om min blogg, lala!

I P3 Populär pratade jag om olika böcker jag gillar av t ex Ernst Jünger och Barbara Ehrenreich. kan både läsas och höras här.

På omslaget av denna fantastiska pocketutgåva så finns min recension citerad!

6 responses to “Jag, jag, jag

  1. Jag är trött på ignoranta feminister som föraktar och nedvärderar män och pojkar.
    Det är kvinnor som hatar män som fyller kultursidorna och bloggar.
    Exempelvis Katarina Wennstam, Unni Drougge, Maria Sveland.

  2. Fredrick, det finns inga problem med kvinnor som hatar män. De borde bli fler och höras starkare. Vad än Wennstam/Drougge/Sveland nu har sagt som fått dig att dra öronen åt dig, så är de inte tillräckligt radikala, enligt mig.

    Varför ska vissa politiker tillåtas snacka om att ”sparka ut invandrare” eller utförsäkra folk som är ”tärande” på samhällskroppen, men när det kommer till män, den enskilt mest överrepresenterade samhällsgruppen i kriminalitet och miljöförstöring, då ska man som mest få tillåtelse att säga att kvinnorna ska ha rätt att vara likadana?

    Vi borde helt enkelt avskaffa manligheten, den där diskreta doften som definierats av AXE och paketerats av Gillette. Vi kanske till och med kan skjuta av även samhällets alfahannar tillsammans med övriga vargar? Brottsligheten skulle gå ner, folk skulle börja leva mer hållbart och gigantiska summor skulle frigöras från idrotten, kriminalvården, sjukvården (män tenerar att få svåra sjukdomar när de väl blir sjuka) och därefter kunna pumpas ut i infrastruktur, skola och miljöprojekt.

    Ja, jag gillar att vända på resonemang ibland. Så, stäm mig. 😛

  3. Hej Isabelle!
    Jag tycker att du borde läsa Hanne Kjöllers replik till K Wennstam i Dagens Nyheter måndagen 17 jan.
    Du skriver mycket intressant här, tack.

  4. ”I P1 Nya Vågen på tisdag kl 1400 pratar jag om den nya ypperliga biografin om Hunter S Thompson och varför han är en bra förebild för unga kvinnor.”

    Fint att du på bästa sändningstid i public service-radion pratar dig varm om projekt dina vänner är djupt insyltade i, och tjänar pengar på (C-M Edenborg, Vertigo förlag). Hört talas om jäv?

  5. Sveland är en antintellektualistisk snorunge som verkar i ett debattklimat där vissa slags åsikter inte får kritiseras . Och du borde skriva i YourLife (http://yourlife.nu – en sorts nystartad Stureplan för härliga Ekentjejer), det är ju där du hör hemma. Men de kanske redan ringt upp?

  6. Helk, jäv är väl ändå ett begrepp som används om till exempel beslutsfattare? Alla som har engagerat sig i en verksamhet har en förbannad rätt att vara stolta över det och berätta om det. Sedan är det faktiskt upp till den berörda redaktionen att ta ställning till om det finns något allmänintresse i frågan.

    Mangan, stor respekt för din förmåga att redan i första meningen i din kommentar resolut placera dig i en slags bloggosfärens intellektuella bottenskrap. Varför vara tvetydig och perspektivisk, det har väl vårt samhälle sett nog av redan?

Kommentera

