Livsbejakande?

Alltid på spårvagnen klockan halv tio på morgonen då ett tröstlöst dystopiskt regn faller och mannen bredvid mig trycker in sitt ben i mitt så att min rörelseyta blir ca 4 cm och arga och glada barn ljudterroriserar utvalda personer och jag känner mig ungefär lika entusiastisk till dagen som inför ett tandläkarbesök innan bedövningen hade uppfunnits så ser jag den här reklamen. ”Är du empatisk, livsbejakande, omtänksam, driftig och modig?” Åh, det där är ju exakt jag! Det finns ingen sämre plats att sätta en sådan skylt än i kollektivtrafiken där människors blir som mest oempatiska, livsförnekande, egoistiska, vårdslösa, passiva och fega. Jag vet inte varför, men ordet livsbejakande känns så olidligt krystat i sammanhanget. Hur exakt yttrar sig detta livsbejakande och hur skulle detta hjälpa en när man jobbar med deras trista privatsäkerhetsföretag? Det låter som att de söker efter en korsbefruktning mellan Mia Thörnblom och vissa moderater.

4 responses to “Livsbejakande?

  1. Haha har jobbat där, absolut värsta perioden i hela mitt liv. Får fortfarande ångest bara jag åker samma spårvagnsrutt som vägen till deras kontor. Älskar hur de fortfarande har Henrik (en föredetta försäljningschef) kvar i deras reklam. Killen blev lurad på 20 000 av chefen och thrashade som respons företaget och chefen på facebook. Eftersom två av mina kollegor var engagerade i diskussionen kommer de också få sparken fast chefen måste få bukt med facket först.

    Haha och vara med och skapa trygghet, snarare sätta skräck och uttnytja kundernas rädsla för attt sälja. Och eftersom ca 80% lägger på innan man hunnit säga ”Säkerhetsservice” så förlitar vi oss på de mest godtrogna, naiv och krasst sagt dumma kunderna för att nå upp till hälften av dagens säljmål. Sen är det bara fulsälj för resten av slanten. Gud får så sjukt ångestfyllda memoryflashes bara jag tänker på de fyra veckor jag jobbade där.

  2. Haha!! Det är ju precis som jag trodde. Tack för denna insiderinfo som gjorde det lättare för mig att förstå mitt vaga hat.

  3. Hej Isabelle

    Gillar det du skriver massa.

    Har alltid (likt dig gissar jag) varit intresserad av tv-serier och film.
    Bestämde mig för att bygga en sajt som underlättar för de som älskar serier, vill vara lagliga, men samtidigt tycker att 250 kr är mycket pengar.
    Nämligen en webbplats där man byter sina dvdboxar med varandra via post.

    Visst vill man ha kvar vissa serier, men jag är ganska säker på att jag inte kommer se om mina 60 timmar West Wing… Alltså borde jag lika väl kunna byta bort dom?

    Så var i vilket fall min tanke.
    ”Smyglanserade” sajten för en vecka sedan.

    Kolla väldigt gärna in den:
    http://www.bytdvdbox.nu

    Har du några förslag, tankar, kommentarer hör jag dem gärna.

    (hittade inget annat sätt att kontakta dig)

    Johan Albertsson

  4. intressant, tack för tipset!

Kommentera

