De avskräckande detaljerna

Ibland tänker jag på hur konstigt det är att

1.människor blir kära I VARANDRA. Hur stor är sannolikheten?
2.folk blir ihop. Det finns ju så många ödesdigra detaljer som kan sätta käppar i hjulen. Jag tänker på de många små besvärande features hos killar jag träffat de senaste månaderna som fått mig att kvickt evakuera dejter.  Exempelvis så kan mitt intresse svalna när personen:

  • tar på sig en obehaglig gubbkeps, sotarmössa eller liknande
  • Är för intresserad av realpolitik
  • förklarar att han ”brinner för entreprenörskap”
  • ger sitt visitkort till min kompis (Blääh, säljigt kyligt nätverkande)
  • nynnar för sig själv på en paul simon-låt i fel tonart
  • pratar nedlåtande om mindre snygga tjejer han dejtat
  • är macman
  • beskriver vår dejt som ”mysig”
  • inte har någon god ost hemma
  • skrävlar om sina kända släktingar
  • Är för liksom vanlig och har inga spännande defekter
  • Skryter om hur många som addar honom på facebook för att de vill ligga med honom
  • vet inte vad ontologi betyder
  • röstar på Fi för att få ligga och tycker egentligen att kvinnor ska vara rådsjursväsen som gör cupcakes osv

(Alla exempel är hämtade ur verkligheten. Pröva inte hemma.)

13 responses to “De avskräckande detaljerna

  1. Hahaha, han med visitkortet, menar du den olidligt tråkiga och humorlösa Hyresgästföreningen-killen?

  2. Sjusovare etc.

    Ha ha utgår man från den där listan låter det nästan som om vi borde dejta. Jag bär aldrig huvudbonad, tycker ideologi är mer spännande än den krassa verkligheten, är lite rädd för entreprenörer, har inte ens något visitkort, har nog aldrig nynnat på någon Paul Simon-låt överhuvudtaget (här räknas inte när jag tvingades sjunga bridge over troubled waters i kör på musiklektionerna på gymnasiet), pratar aldrig nedlåtande om någon baserat på utseende, har aldrig ens rört en mac, beskriver inget som mysigt någonsin, har inga kända släktingar, har aldrig varit vanlig (och dessutom har ett väldigt spännande ärr på ena armbågen), använder inte ens facebook, har hyfsad koll på ontologi, har aldrig röstat på något med baktanken att få ligga och tycker inte att kvinnor som kollektiv ska vara på något särskilt sätt, alla är ju olika.
    Det enda som fallerar är det där med osten, fast det är ju snabbt åtgärdat med en sväng till den lokala livsmedelsbutiken.

  3. oh, låter lovande! mejla foto och presentation så kan vi ordna en deal.

  4. Men äh, fastnade på första punkten, keps är bra när man inte orkar fixa frisyren. Sen ontologi, som jag inte visste vad det var för något. Nåja det kunde ha varit värre 😉

  5. Sjusovare etc.

    Det kan jag nog göra. Bara jag få ihop en presentation så

  6. Nu blir jag så klart nyfiken på punkten med Paul Simon-nynnandet. Är det själva nynnandet som är problematiskt, det faktum att det är Paul Simon, eller att det är i fel tonart?

  7. anna: det tog liksom aldrig slut + accentuerades av gubbkeps.

  8. några andra höjdare:

    *väger på tårna a la professor vi svarta tavlan
    *lägger armen om ens midja som skydd när man går förbi ett invandrargäng (in case of? vet ej. de stod och väntade på bussen.)
    *beställer in blodig biff med motiveringen att det är emot deras principer att äta mat som inte haft föräldar

    oh well.

  9. haha, invandrargängetgrejen. så modigt av personen.

  10. Jag backar om intresset dör. Det, intresset, dör om man inte vårdar relationen. Relationen har man gärna med någon man kommer överens med. Jag har kepps, är tondöv, snackar alltid skit. 8) Men jag har en tjej. höhö Jag anser alltså att det här är väldigt sexistiskt. 😉

    ciao!

  11. Pingback: Inlägg som berör – 29 oktober 2010 « Nattens bibliotek

  12. Haha. Ontologi. Varför skulle det vara ett viktigt begrepp att kunna?
    Måste de ha läst Heidegger och Hegel också? 😉

    Själv skulle jag hellre välja någon som kan laga god mat än vet vad ontologi betyder.

    Ang folk som blir kära i varandra … ibland måste man använda lite balanserad övertalning. Missförstå mig rätt nu, man får helt enkelt sälja in sig själv.

  13. Men åh, JA!
    Kul att se att någon annan också avskyr gubbkepsen. Det mest osexiga man kan ha på sig, då ser jag hellre honom iklädd en folkdräkt med knätofsar.

Kommentera

