Spionromantik mellan Krakow och Kiev

Den senaste veckan har jag varit i Polen och Ukraina med Chrisk och Johannes Hummerdal.  Just nu är jag på ett dåsigt vandrarhem i Odessa.

Jag blev överförtjust i de postsovjetromantiska likheterna mellan Kiev och bondfilmen Goldeneye

När vi besökte olika krigsmuseer så gjorde Johannes och chrisk flygplansljud med munnen. Jag iakttog roat deras actionfilmskadade beteende men tröttnade snabbt på flygplanen.

Chrisk är en avancerad hacker som hela tiden lurade sig in på förbjudna nätverk och påminde starkt om Boris i Goldeneye.

På nätterna skålade vi för vår landsflykt med vodka och åt fyrarätters och gick på salsaklubb.

Allt var dubbelt så stort.

Jag ❤ betong


Jag blev förälskad ornamentiken som vilade mellan persisk och östeuropeisk

Bombattack med brev från barnen i afrika i Polen

Sovjet+barock+sydeuropa

Vi var på Kievs smådjursmuseum

Motorvägen, ett sår genom landet. Jag blev överlag väldigt kriminalromans-pekoralig under vår Kievvisstelse, vår hashtag på twitter var Åke Edwardson-ripoffen #låtdetaldrigtaslut. Allt i Kiev kändes spionromantiskt, inte mitt fel!

En ukrainsk marsvinsbok

Vi åt nationalrätten, deg med kött, varje kväll. Vi var de enda turisterna.

Vi gick upp ca 6-8 kilo

Sagoslott överallt! I på gränsen till kitchiga färger. Alla kvinnor hade klänning och högklackat jämt. För en gångs skull kände jag mig inte vulgärt överklädd.

5 responses to “Spionromantik mellan Krakow och Kiev

  1. Åh, så otroligt fint! Du är verkligen jättevacker Isabelle. Hoppas att du har det trevligt, fina kopplingar till Golden Eye, som för övrigt är en av mina Bond favoriter!

    Hoppas att du mår bra.

    Kram

  2. Åååh vill bara säga att jag älskar din blogg! Verkligen älskar.
    Själv sitter jag på jobbet och längtar till den 13/8 då jag ska se http://riksteatern.se/templates/Produktion.aspx?id=11708&epslanguage=SV. Då åker min rosaprickiga puffärmsklänningen på!

  3. tack fina ni! dolly s, jag älskar crashdiet. hört Vanity blvd? samma melodiska neo-sleaze med bästa sångerskan sen janet gardner.

  4. Pingback: Intensifier — Turkiskt “internet”

  5. Pingback: Bloggtips #20: Isabelle Ståhl « Linna Johansson

Kommentera

