1 dygn i Stockholm

Dagens outfit

Blev salongs med öl och vemodet från ödslig synth och arkaiskt melankoliska granlandskap.

Som omväxling från misantropin så blev jag och Lisa livsnjutande goddagspiltar och åt biffstek med potatiskaka och persiljesmör och rökt sidfläsk som jag egentligen inte hade råd med. Lifestyle. Plötsligt befann vi oss mitt i ankdammens kula då hela DN-maffian och Johanna Koljonen var på Pelikan. Jag var i matkoma och ville bara lägga mig ned och ta en middagstupplur men var tvungen att hålla god min i elakt spel och mingla med societeten.

En man spelade flöjt som lät som fåglar som dog. Hela vägen till gråklubben i Solna. Jag led tyst.

Solna. Jag var hungrig och längtade hem.

När vi kom hem till Marcus vid fyra på morgonen sträckte sig ett avgasrör upp i himlen som en bönstjälk till luftslottet. Jag somnade på badrumsgolvet.

Kommentera

