Hjärnstorm

Epilepsi är en plötslig storm av elektrisk aktivitet i hjärnan. När jag går på klubbar nu för tiden känns det nästan lite förbjudet och dödsföraktande att stirra in i stroboskopens kalla autoblixtrande blickar, som om det skulle kunna väcka en död gud i mig: urladdningar i storhjärnans barkskikt och snedkopplingar i maskinen som kan kortsluta mitt jag.

När jag blev tonåring så växte epilepsin bort och jag slutade äta den där medicinen som tydligen även används mot bipolär sjukdom.  Jag tänker att vissa felkopplingar kanske automagiskt växer bort med tiden. Det är märkligt hur det som gör en sjuk kan vara så vackert.

Kommentera

