Saker som borde vara på låtsas men inte är det

Är det på riktigt? Tänkte jag först. Kunde ingen av de medverkande någon gång i processen sagt nej, sluta, det här är så pinsamt att man dör lite inuti och det kommer att bli väldigt kontraproduktivt?

Snart fylldes jag av en varm och överväldigande känsla av att det faktiskt fortfarande finns saker som ser ut som parodier men inte är parodier. sovjet, frikyrka, söderöverklass, SÅ den obehagliga kören på dagis som jag skolkade från i fyraårsåldern, med hysteriskt tvångsglada, grupp-peppande kampsånger a la Om du har ett äpple (jag ville definitivt inte dela med mig av någon mat och teg i protest). jag tycker att det borde finnas restriktioner på vilka som får använda musik för att framföra ett budskap. De misshandlar ju hela begreppet musik med det här projektet.

Påminner lite om en annan hjärntvättande tvångsglädjelåt jag hittade på en Dagen-blogg. Förstår de inte att ungarna vill vara emo i ren protest när vuxna kör ner sånt där i halsen på dem?

11 responses to “Saker som borde vara på låtsas men inte är det

  1. haha jag tycker det var underbart ;D vi borde göra en likadan fast med kungshuset!😀

  2. All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.

  3. altemark, mitt motto sen lekis.
    grovt, tack för superbt länktips.
    signe sure, ska de fortfarande omdirigera filosoferna till öststatsbunkern?

  4. Jag var lite försiktigt för de här människorna innan. Men efter det här vill jag riva ännu mer.

    Det var så erbarmligt på fler plan än jag orkar med att logiskt definiera.

  5. Grova Gustav: HAHAHAHAHAHA!

  6. Ja fy, det var pinsamt….

    Kanske dom hade tittat på http://www.youtube.com/watch?v=j50ZssEojtM
    och trodde dom kunde vara lika coola

  7. Fortfarande finns nått som inte kan parodiseras?
    Det finns ju knappt något som går att göra parodi på nuförtiden. Exempel: Bert Karlsson, Victoria Silvstedt, Melodifestivalen, Alliansen, tv4, modebloggare, USA, EU, världen, fyllekommentarer…

  8. Gud. Jag. Ryser.

    Av glädje? Glädje, glädje, glädje.

Kommentera

