Idiotiska emotikoner

😉

Den här emotikonen är idiotisk. För det första är den orealistisk. Vem blinkar egentligen med ena ögat i vardagssituationer sådär nuförtiden? Det ser ju bara ut som att man har spasmer eller försöker vara lite sådär godmodigt käck som folk är i pilsnerfilmer från 40-talet där de säger ”Skepp och hoj, Johansson!”

Blinkemotikonen är frekvent använd av folk som vill påskina att det som de precis sagt har en viss humoristisk+ironisk touch och egentligen bara är lite ”på skoj”. Ofta nyttjad som alibi i samband med skälmska oanständiga idéer och förslag som slinker fram på msn/irc/twitter/facebook framåt halvettdraget då överjaget går och lägger sig. Jag är för övrigt övertygad om att nästan 99,9% av allt som man ”skämtar” om är en sublimerad hemlig önskan/rädsla eller liknande illa dold hemlighet.

Det värsta med blinkemotikonen är att jag bara associerar den till äckliga killar på gymnasiet som med smärtsamt fantasilösa raggrepliker försökte lura hem en på lite ”mys”. Ja, mys. Ja, sex. Det var aldrig de där känsliga konstnärskillarna med indieluggar och svarta glasögon utan bara de aggressiva bandykillarna i el-klassen.

9 responses to “Idiotiska emotikoner

  1. Bandykillar alltså. De går inte att lita på. 😉

  2. Ferdinand Boberg

    Skepp ohoj, Ståhl! ; D

  3. nu kommer alla inspireras av ert trollande och retas med 😉 *ryyys* 🙂

  4. Det här är en trevlig emotikån: http://bit.ly/dv2Xwn

  5. Oh, skönt att någon ryter ifrån. Jag är verkligen inget fan av emotikoner. Och jag är fullt med på att ;-)-smileyn är den värsta. Så äckligt insmickrande.

    Jag tänker mig att 😉 är en ganska jobbig typ med backslick som dricker dyra vitamindrinkar och tycker Askersunds tradjazz-festival hör till årets absoluta höjdpunkter.

    Ain’t no friend of mine.

  6. ”Ofta nyttjad som alibi i samband med skälmska oanständiga idéer och förslag som slinker fram på msn/irc/twitter/facebook framåt halvettdraget då överjaget går och lägger sig.”

    Hahaha. Då överjaget går och lägger sig. Roligt.

  7. Undrar vilka som är värst; bandykillarna eller hockeykillarna? Bra blogg för övrigt.

  8. Tomas Kronvall

    Jag tror jag egentligen tänker på 😉 som ett snett leende, snarare än en enögsblinkning. Antar att :-J egentligen är en bättre piktografisk tolkning av det, men det ser så ovant ut…
    😉 kanske kan bortfrklaras med att leendet bara når ena ögat, men jag vet inte om jag vill tro på myten om att man ler med ögonen när man ler ”på riktigt”.

Kommentera

