Mitt nollnolltal

2000 Var tolv år, började sexan på montesorri. gjorde väggmålningar i klassrummet, lade pussel,  var hemligt förälskad i Harry Potter.

2001 frågade chans på en kille i klassen ca 200 gånger utan success, gjorde harry potter-quiz på nätet och lyssnade på Dido på helgerna, hade pottfrisyr och lila kläder med glitter.

2002 Montesorri lades ner, började i den kommunala skolan och blev jagad av killar som skrek  montesär och jagade mig med pinnar.

2003 som en lång och händelselös vinter. Hade alltid beige eller grå kläder. liza marklund var min idol.

2004 Var femton och innerligt kär i min samhällslärare. Började lyssna på Judas priest. Tvingade mig till att följa med till odrägliga discon i Båstad, vågade inte bli full, hade panikångest. sommarjobbade på ett sjukhus där jag oftast gömde mig i ett klädskåp och halvsov.

2005. Började ettan i gymnasiet, hade en pojkvän ett tag för att få gå på hans fester och få access till den goda frukosten som hans mamma gjorde. sjöng i hårdrocksband, fick hångla jättemycket på hultsfred och med äldre killar i trean och blev kallad hora av folk i skolan. Lärde känna saga och var jämt i danmark och köpte vodka och åt massor med mat och var på överklassfester i ängelholm.

2006.  Var sjutton. började Musikprofilen i skolan. kallade mig för idontbelonghere på helgon.net. började blogga. Lilla augustpriset, blev mediakåt. var i stockholm med sveriges ungdomsråd och blev kär, längtade till borlänge, lyssnade på Scorpions Tokyo Tapes och spelade elgitarr och såg på star trek på helgerna.  gjorde drömsk the magnetic fields-aktig musik hos simon i skydd från den allt mer hatade hemstaden

2007 Slutade gymnasiet och började plugga litteraturvetenskap i lund, hånglade jättemycket, blev nihilist.

2008. Var tjugo. Flyttade hemifrån, blev ihop, flyttade till Malmö, var på en massa festivaler, pluggade filosofi, levde studentikost

2009. blev lightalkoholiserad, blev redaktör, var med i tv och tidningar, var mycket i stockholm och göteborg, var postnihilistisk.

5 responses to “Mitt nollnolltal

  1. ”Lärde känna saga och var jämt i danmark och köpte vodka och åt massor med mat och var på överklassfester i ängelholm.” ❤

    klart vi var där för matens skull. vad annars lixom? 😉

  2. Kanske också borde göra en sån lista, så man har en övergripande dagbok att läsa om 100 år och inte behöver anstränga sig för mycket för att kompilera en karta över sitt levnadsöde. Undrar bara, vad är postnihilism..?
    Jag hette förresten Cpbiten på Lunarstorm när jag hade det. I smyg är jag fortfarande stolt över hur det var smart och omoget på samma gång. 🙂

  3. jag tycker att det är ett mycket bra namn joel, ngt för twitter möjligen?

  4. Mjo men somsagt. Visst är det ganska klurigt tänkt, men fortfarande oerhört omoget. Tänk om jag skulle döpa om bloggen till det… hu. 😀
    Twitter har förövrigt gått mig helt förbi. Har börjat datorstrejka så smått, tänkte börja läsa böcker igen. Det var tider, det, när man lade sig på sängen för att läsa och inte för att sova…

  5. Awh, livet går snabbt när man har skoj (ibland och ibland går det bara segt). Fan, jag saknar när vi gjorde musik. Det var väldigt pretentiöst oskyldigt. 🙂

Kommentera

