Det är arbetslägerlinjen, det.

Okej, jag trodde först att Reinfeldts pressekreterares statusuppdatering var ett obehagligt Anna Anka-inspirerat skämt, men det var det inte. (via tove).

arbetslinjen är alltså att knäppa med fingrarna och få hit flitiga utlänningar som torkar upp den vite mannens bajs medan han har söndagsbjudning i salongen. fresh.

jag har också alltid önskat mig tjänstefolk som finns tillgängliga dygnet runt. helst ska det finnas ett såntdär system med klockor som når ut till alla husets rum som man kan ringa i mitt i natten när man blir sugen på ett glas portvin. hos karin och lisa fyllde irc den funktionen, mycket praktiskt. ”jag är hungrig, var är mintchokladen?” ”jag kan inte sova, kom hit och underhåll mig!”

15 responses to “Det är arbetslägerlinjen, det.

  1. Försöker komma på något lagom postmodernt och ironiskt att skriva här men blir bara genuint förbannad.

  2. stefan hallgren

    Det är alltså bra med hemlösa som bajsar i trapphus, för det ger ju JOBB uppenbarligen! Det är arbetslinjen, det!

  3. Alltså…jag finner inga ord.

  4. Åh- kan inte lisa och karin starta sanatorieverksamhet?
    (ang. sakfrågan så har jag redan twittrat ur mig min vrede.) Älskar dina formuleringar!

  5. Jag hade faktiskt tänkt jobba idag, men efter att ha läst Unsgaards definition av arbetslinjen känns arbete – mer än någonsin – som ett dåligt skämt. Och då vill jag för övrigt understryka att städning knappast hör till de sämre varianterna på skämtet.

  6. Arbeit Macht Skattesänkning

    Man ser ju bilden också att han på något sätt ändå har lyckats dupera någon kvinna (rysk import det också?) att skaffa barn med honom. Undrar om han ringer efter hjälp när det är dags att torka bajs där också. Hoppas någon journalist frågar honom om det! 🙂

  7. Aldrig tidigare har uttrycket ”att göra en höna av en fjäder” känts mer relevant än idag. Nåja, medierna får skjuta in bössorna bättre och så kan vi nog redan nu utse 2010 års löjligaste debatt!

  8. RH känns som ett typiskt exempel på en politiknörd som inte kan förstå att man kan föra politiskt angelägna samtal utan att det ständigt behöver vara en ”debatt”.

  9. @rasmus, exakt. Det är löjligt att kalla det ”debatt” och löjligt att fodra vissa kriterier för varje diskussion som involverar en politisk fråga för att den skall leva upp till sagda begrepp. Vi pratar om vad vi vill här. Förstått?

  10. Pingback: Om bajsstädning på Facebook | Sagor från livbåten

  11. Isabelle!

    Hur vet du att det är en vit man som har bajsat i trappan?

  12. I sammanhanget är det otroligt talande att statusradskribenten inte ens kan förmå sig att skriva ordet för det invandraren ska städa.

  13. Ja invandrarna ska ju inte jobba, de ska gå på socialbidrag och skita i sina egna trapphus.

  14. Johan Grönlund

    Om nu invandrarna har så svårt att få jobb kan vi alltid skicka dem till SSU:s fester;)
    http://www.expressen.se/nyheter/1.863411/rum-fick-saneras

Kommentera

