Hälsning från sanatoriet

Karins och Lisas boning i Majorna är lite som ett sanatorium för mig, ungefär som i Bergtagen. Frisk luft (eller eh, vi har nog varit utomhus max 10 minuter under helgen), obscent mycket sängdatande och ständig tillförsel av mat gör mina svaga nerver gott. Göteborg har en helt annan tideräkning, morgonen är ungefär klockan tre på eftermiddagen.

tågvin=win

dödsgod tonfisk och sås och couscous och potatis och curry och sånt hos monki som var en överraskande exemplarisk värd

jag gjorde saffranspasta åt lisa och karin och vi diskuterade vilka vi skulle döda helst med saffran (för det är ju faktiskt giftigt i tillräckligt hög dos).

vi var på tidningen ETCs releasefest på Social och dansade intensivt en stund. det var väldigt kallt och jag blev hungrig och tjatade mig till att få gå till Mcdonalds. Vissa helger är det mycket skönt att lägga de underförstådda kraven på att vara ungdomligt entusiastisk och outtröttlig åt sidan och tillåta sig att regrediera till ett väldigt driftstyrt, långsamt varande.

Kommentera

