Jul etc

Det är djupt destruktivt att vara på en plats där en förälder hela tiden ivrigt försöker göda en med kärlförkalkande julchoklad. Tillslut bara ger man upp och glider in i ett likgiltigt sockerkoma. Jag sover mycket, funderar på vad jag bör göra med mitt liv och läser gamla dagböcker. Skrev en text till newsmill häromnatten.   Jag hittade en julgris hos mamma som jag var jätterädd för som liten. 

Jag är nog fortfarande lite rädd. Den får mig att tänka på de köttätande grisarna i den där Hannibalfilmen.

i en tills nu försluten skrivbordslåda hittade jag en serie jag ritade som nihilistisk och motvals artonåring.

Ps,  förra året skrev jag en traditionskåt text om Fanny och Alexander-julfetischism, avförtrollning och placebonostalgi.

Kommentera

