Nollnolltalet, förevigandets tid

Jag skrev en text i Nöjesguiden om nollnolltalet. på klassiskt nöjesguidenmanér spetsade de till vissa delar (hann inte kolla vilka), hoppas inte att de har skrivit att jag hatar någon eller så. hm, jag måste bortprioritera något ur mitt schema, vet bara inte vad.

3 responses to “Nollnolltalet, förevigandets tid

  1. Förutom det lite tillspetsade här och där var det där en artikel som väl hade platsat rätt bra som seriös understreckare i Svenska Dagbladet lika bra eller bättre än som filosofiskt sammanfattande underhållningsläsning i Nöjesguiden (som jag iofs inte läser så ofta att jag har någon uppfattning om vad som är målgrupp, syfte och normalt tonfall i publikationen)?

  2. tack ! nöjesguidens målgrupp: alla som är rädda för att inte vara tillräckligt inne, samt folk som irriterar sig på nöjesguiden.

  3. Jag gillade också krönikan. Bra, underhållande läsning med vassa kanter utan att det blev jobbigt provokationsfetischistiskt. Samtidsanalyser är nog faktiskt det du gör allra bäst, tänker på nån gammal artikel i Lundagården som också höll hög klass.

Kommentera

