Kriget mot rislampan

Förra lördagen vaknade jag postfull upp i en lägenhet snarlik den som Catwoman demolerade i Batman returns (läs gärna Alexander Chamberlands utmärkta feministiska analys av henne här). På golvet låg bl.a min kära rislampa exploderad i strimlor. Hur kunde detta komma sig? Minnesbilderna från gårnatten var diffusa.  Mysteriet tätnade alltmer tillls jag plötsligt i min mobil fann en hemlig dokumentation av vad som hade hänt. det här hade hänt:

Det var som i en spännande deckare när detektiven i sista stund upptäckte att brottsplatsen hade videofilmats vid ett ödesdigert tillfälle.

Tydligen hade jag fått för mig att det skulle vara roligt att känna hur det kändes att trycka in fingrarna i rispappertyget och se om den liksom sprängdes då. Detta utfördes under milt uttryckt glada tillrop. Impulsstyrning ftw.

2 responses to “Kriget mot rislampan

  1. Beklagar sorgen. Har gjort samma sak. Hade en gång ett gosedjur som kunde vrda på huvudet, och jag kunde inte acceptera att det inte gick att göra med några andra, så i mina strävanden att vrida huvudet på ett annat slet jag av det. Det gjorde ont i själen.

  2. nej nämen neeej! hahaha… det var en härlig kväll det! kommer dock inte ihåg att du älskade att riva sönder den så mkt men okey då, du verkade verkligen njuta av det 😉

Kommentera

