Söndag

697563110_udGmu-L

Newsmill ringde och ville ha en text om Lindex, så jag hetsskrev en sådan med devisen att man inte bör betrakta onda multiföretag som gulliga public service-instanser. Någon vecka dessförinnan hörde de av sig och ville ha en text om åttiotalister, den finns här. Och just det, det var inte jag som satte rubriken ”Lindex har inget ansvar gentemot tjocka kvinnor” (jag tycker inte man är tjock om man har storlek 44), det var Newsmill. lyckades övertala dem till att korrigera. Dumma rubrikfetischism.

Idag är det söndag och jag har huvudvärk och älskliga minnen från ett balkandiscodansgolv. Det bästa med att gå på fester hos människor som börjar bli äldre eller iallafall börjar känna sig äldre är att det alltid finns små goda snittar att äta upp medan de andra är upptagna med att dansa.

Jag har aldrig gillat söndagar nämnvärt, de är ett sånt obehagligt limbo mellan verkligheten och lördagen och man får inga spännande mejl och tiden är frusen. men de gula löven sitter fortfarande kvar på pildammsparkens träd och det finns mängder med goda pålägg i kylskåpet så det kan nog bli ganska bra ändå.

The world looks old to me
Tonight I drink myself sober


3 responses to “Söndag

  1. Man vet att man börjar bli gammal när festens tilltugg gärna får kosta lika mycket som vinet.

  2. hahaha vackraste jag ngnsin läst
    UNDERBART

Kommentera

