Det är ensamt men man får bulldeg

Finns det något finare än när en unge går tjugo meter bakom de andra barnen i det ordnade ledet, trots att dagisfröknen ryter åt henne att ansluta sig till det viljelösa slavkollektivet? hon har rosa overall och när jag passerar henne under några sekunder ler vi stort mot varandra och jag vill nästan göra honnör. Det blir lite jobbigare att leva sådär, det kommer du märka, men man får fan så mycket roligare, vill jag säga. Jag minns att jag var den enda i klassen som fick smaka av den hemliga bulldegen av en vikarie på lekis när jag var fem, bara för att jag höll mig undan de andra kidsen så att ingen noterade orättvisan. Det var ensamt, men jag fick bulldeg.

2 responses to “Det är ensamt men man får bulldeg

  1. Man blir åtminstone klokare och creddigare.

  2. du är inte speciell. släpp det

Kommentera

