Kattsurfandet är det nya porrsurfandet

comf_sep25_07

Jag har kommit på att de flesta människor jag gillar är lite som katter. De

  • tycker om tupplurar
  • gillar att leta och äta mat
  • vandrar omkring för sig själva och ser fundersamma ut när det regnar
  • jamar när de blir hungriga
  • är ganska självständiga
  • men gillar samtidigt att skeda
  • har en spolformad, mjuk kropp
  • och intelligent blick
  • tycker om den som ger dem mat
  • gör det de själva har lust att göra
  • lär sig snabbt att skramlandet från en burk betyder mat
  • spinner vid välbehag
  • gillar sporadiskt våld
  • leker med bytet innan dödandet

Imorgon ska jag få vakta Johanna Nylanders katt i nästan en hel vecka! Äntligen får jag chansen att bevisa att jag inte är den kallsinniga djurmördare som alla obegripligt nog fått för sig (jaja, jag råkade göda mitt älsklingsmarsvin till döds, men då var jag faktiskt femton!) vänta bara, det lilla livet kommer aldrig vilja lämna mig efter den här veckan. Den här bloggen kommer med andra ord bli ganska kattorienterad de kommande dagarna. Eftersom internet består till 75% av katter så verkar det vara vad publiken vill ha, right?

3 responses to “Kattsurfandet är det nya porrsurfandet

  1. Jag kan nämna som kuriosa att katten, Bibi, är lite av en mediahangaround. Jag fick honom tack vare att Bingo Rimérs dåvarande fotoassistent behövde flytta (killen var dödskattallergisk och tjejen han skulle flytta in hos ville ändå bli av med pälsbollen), Bibi blev parallellt utpimpad av (dåvarande glamourprinsessan och 2006-års blondinbella) Karolina Lassbo, hamnade hos mig, och kommer nu få dig som kattvakt 🙂

    Han har dessutom bott i landets tre största städer och ogillar skarpt att man flyttar möbler mellan lägenheter.

    Jag tror det här kommer bli underbart! Glöm bara inte att jag vill ha tillbaka katten på måndag 😉

  2. haha! kuriöst. faktum är att jag är ganska rädd för att han inte ska bli förtjust i min omvårdnad, efter alla dessa prominenta personers glamourösa behandling.

  3. åh! en man sa till mig att jag var som en kattunge & började spinna av välbehag i hans närvaro!
    How cute!

Kommentera

