Happy up here

På debaser ser jag en sån där tjej som jag aldrig blev, en sån från People-omslagen, en popsmal som säkert sitter i killars fönster och är naturligt söt och röker och klär i svart. Jag tycker att hon tittar konstigt på mig och  tänker att jag inte hör hemma här.  Plötsligt kliver hon fram. – Är inte du Isabelle Ståhl? Jag älskar din blogg. Och är inte det där han du skrev om, han den slarviga akademikern!

säger hon och pekar på chrisk och jag och lisa skrattar och jag känner mig hög på känslan av bekräftelse och tillhörighet.  tjejen i kassan låter mig gå in för halva priset eftersom hon tror att jag är utklädd, vilket jag inte är. när vi beger oss ut i stroboskopflimret blir jag så mjuk inuti när jag ser på chrisk och lisa och tänker att det går ganska bra att folk tror att jag är utklädd fastän jag är som jag brukar vara.  normal is not an option anymore.

DSC02184

kaerlighed

5 responses to “Happy up here

  1. Åh men ❤ ❤ ❤
    Hoppas ni hade en fin och rolig kväll!

    P.S. känner mig så långt från people-omslag och röka i mäns fönster som man kan komma, särskilt såhär en söndagkväll..
    måste nog jobba lite på sättet på vilket jag tittar på folk också! D.S.

  2. Åh, jag såg också dig (och Lisa) men vågade inte gå fram och säga något… Blev lite starstruck. Men om du såg någon som var utklädd till Sweeney Todd och glodde konstigt på dig så var det jag. 🙂

    (Hej! Gillar din blogg men har aldrig kommenterat innan.)

  3. a: ❤ <3!
    emelie: klart du ska våga hälsa! shoot nästa gång du ser mig 😀

  4. du är min idol! LOVES!

    men du bor i lund väl? *lite trög*

  5. ❤ ❤ åh! jag bor i malmö dock.

Kommentera

