Likheter då och nu

Jag tror egentligen inte att det finns en statisk personlighetskärna , men däremot vissa karaktärsstrukturer som bevaras genom nästan hela livet. Reaktionsmönster, benägenheter att ge utslag på vissa stimulantia, stämningslägen som man är disponibel att uppleva.   Titta t ex på likheterna mellan mig som spädbarn och idag:

Samma oförställda glädje över ballonger och jultomten

002 - Kopia (2)

n519655498_2111589_2120

Samma benägenhet att demolera kläder och inredning med kladd. Här nedan har mina föräldrar tagit mig till en leråker så att jag får böka ohämmat i leran

001

2366_55956582396_599767396_1930817_6287_n

Min förtjusning i mjuka djur och förmåga att skrämma dem

002 - Kopia

(Missan ser tveksam ut och det verkar som att pappa försöker skydda henne från mig)

n519655498_1546136_2985

002

5 responses to “Likheter då och nu

  1. hahaha åh vad fint! älskar den översta bilden.

  2. fint. jag fastnar alltid i gamla fotoalbum hos mamma och pappa. nostalgi är lite som en drog för mig, som jag ofta överdoserar gravt.

  3. Bakelsekladd ftw!

  4. Fina bilder och visst är där likheter 🙂

  5. Suverän bildserie!

Kommentera

