Jag skulle kunna bli grafisk designer

Jag skrev ju en reflektion över Rasmus Fleischers nya bok Det postdigitala manifestet i senaste Axess. Han skrev fint nog av den och lade upp den här.

Men alltså, jag tycker att bokomslaget är lite väl minimalistiskt. Kolla:

detpostdigitala

Så jag gjorde ett helt eget, lite piffigare! Voila:

Alternativ framsida

Komplett med allt jag gillar, samt några personer och fenomen som förekommer i boken.

8 responses to “Jag skulle kunna bli grafisk designer

  1. Du gillar verkligen smodjyr.

  2. Mazdak Farrokhzad (PP)

    Najs, ståhl!

  3. Jag blir helt lycklig av att se omslaget. Dessutom är blir det perfekt att använda av en viss kulturjournalist på Aftonbladet som har en recensions-pdf utan omslag och vill lägga upp den. Nu kan jag helt enkelt uppmana honom att bygga en alternativ version av boken!

  4. Haha, assnyggt, men vad säger du om fotografen som tog bilden på mig och därmed har upphovsrätten till den invänder…?

  5. Haha alltså din bok hade jag kanske läst men hans hade jag tänt elden med 😛 fy vad tråkigt den såg ut! Sånna böcker borde knappt få finnas. Bara lyser SKOLBOK om den ju

    O du får ju komma o hälsa på Sasha da hamster så kanske du gillar hamstrar mer än marsvin snart 🙂

  6. Andreas Ekström, fast det måste ju vara tillåtet att remixa och parafrasera? Annars vore ju exempelvis collage olagliga per definition.

Kommentera

