Djur som hatar mig

DSC04602

DSC04596

DSC04594

Julias katt älskade Elin Grelsson men hatar mig. I lördags på julias fest så försökte jag presentera mig och förklara för den att vi skulle kunna bli de bästa vänner. Men den visade sin uppenbara motvilja och antipati mot mig! Jag råkade visserligen jaga den med fotoblixtar och en dammsugare under sängen, men varför ska den vara motsträvig för det? Den liksom gjorde ett väsande ljud och visade sina tänder, vilket jag först tog som en inbjudan till en pratstund, men som jag sedan förstod betydde att den var arg och rädd för mig, enligt julia. Hon förklarade att man måste sitta still i FLERA TIMMAR för att katten ska sluta vara rädd för en. Bååring. jag trodde ju att jag är lite som mannen som kunde tala med hästar, fast med smådjur. Nåja, jag ger inte upp kattplanerna för detta lilla nederlag; julias katt kommer säkert sluta vara rädd för dammsugare snart igen, djur glömmer så lätt, och någonstans finns det en katt som skulle bli världens gladaste av att adopteras av mig.

10 responses to “Djur som hatar mig

  1. Det första kortet är taget från *under* sängen.

    This makes no sense…

  2. Om det känns bättre var det den andra katten som bondade med Elin.

  3. åhå! it’s not me, it’s you, skulle jag kunna säga till den isf.

  4. 1) Hade du velat umgås med dig om jag referade till dig som ”den” istället för ”henne”?
    2) Hon läser dina bloggar, och vet således om att du propagerar för att man bör äta upp husdjur.

  5. Eller ”Han” för den skull.

  6. Det är en hon.

    Och hon har inte slutat vara rädd för dammsugare på fyra år, så det tror jag att hon är i framtiden också.

  7. Katter slutar aldrig vara rädda för dammsugare. Mina föräldrars stora hankatt börjar i princip gråta varje gång. Honkatten är för lat för att orka bry sig så mycket. Men hon får stora ögon.

  8. Du borde ha masserat den fattaruväl:

  9. eller bjudit na på öl allra minst.

  10. Guinness går visst hem med kattsläktet! När Börje var riktigt liten så råkade husse låta ett glas stå framme. Han slickade ivrigt i sig det som rann ner på sidan, men har inte fått smaka mer än så. Ivrigare än en detoxad teknolog.

Kommentera

