Livet som fiktion

Jag har alltid tyckt om att låtsas att mitt liv är en film eller en tv-serie jag gillar. I nioårsåldern hatade jag skolan och låtsades jämt att jag var en soldat under andra världskriget som skulle genomföra dödsföraktande uppdrag precis som i mitt favoritdatorspel Flight simulator. Alla tjejerna i min klass hatade varandra och när fröken samlade in oss för att prata om varför vi var så elaka mot varandra så låtsades jag att det var en rättegång och att de dumma tjejerna var ekonomiska brottslingar, precis som i min favoritsåpa Vänner och fiender. Häromdagen så blev chrisk väldigt glad när jag jämförde honom med Alexander skarsgård i True blood och sedan gjorde vi en massa coola liknelser mellan irckanalen #Telekompaketet och nämnda serie. Undrar om han skulle bli lika förtjust i min analogi mellan Telekompaketet och Teletubbies:

teletubbies-happypreview

5 responses to “Livet som fiktion

  1. ÅÅåååhhh va fint!

  2. Det där känns igen! Jag och min gode mellanstadievän inspirerades av stridsflygfilmer och ovan nämnda Flight Simulator. Vi kallade varandra för Co-pilot och roter-tvåa. De tuffa killarna i sexan avfärdade vi som ryska fiender.

    Däremellan diskuterade vi vilken flygmaskin som var tuffast. F16 Fighting Falcon eller F14 A-tomcat.

  3. Haha, Super Walck Bros. med KTH-tröjorna var verkligen pricken över i:et, och lilla brokep i hörnet!

  4. HAHA. Och jag fick vara den minsta tubbien (som dock har den mest användbara gearen – en sparkcykel)

Kommentera

