Såhär mycket vill jag ha en katt

n519655498_1546136_2985

Och nu är jag nära. Robert mjuknar mer och mer för varje dag. Snart är min indoktring fullbordad.

Ps: jag har börjat studentblogga på Sydsvenskan nu. Bloggen kommer kretsa kring CSN-ångest, dekadens, studentlivsensamhet, testande av vilken nation som är dräggigast och vad vänsterstereotyperna gör för att få hångla, våldsamt missnöje med tråkiga böcker etc. Läs mig gärna både här på isabellestahl.wordpress.com och där, kära läsare! Min krönika om sociala studentlivskrav pitchades på Sydsvenskans förstasida igår och finns här.

6 responses to “Såhär mycket vill jag ha en katt

  1. kul med studentblogg! lägger märke till att folk kommenterar rätt mycket skit här. blir rätt sur. hoppas du inte tar åt dig för idiotiska påhopp. tycker för övrigt att du har en skön stajl. kram

  2. Glöm sedan för guds skull inte bort att kommentera den nästintill jugendaktiga romantiseringen av diverse sociologer och filosofer som florerar i strebermentalitetstäta Lund. Främst framstött av förmenta popsnören i kvasialternativ uniform vilken kommit att bäras av >75% av alla lundastudenter boendes söder om Gunnesbo:) Huga.

  3. Hmmm. Knivigt med katten. Men gör så här:

    Du letar upp en vilt främmande dam 40+, borde finnas på Möllan någonstans, sedan anlitar du henne i smyg att kasta skam över Robert, typ flyga på honom på öppen plats och låtsas vara en hemlig älskarinna eller dyl. Allt i din närvaro naturligtvis. Du skriker då upprivet något i stil med ”Åh, Robert, hur kunde du?! Har jag inte gett dig allt?! Nu lämnar jag dig! Snuskhummer!” Därefter springer du teatraliskt gråtande från platsen.

    Efter några dagars tystnad yppar du att du är beredd att förlåta honom för den här gången, men att det kommer att ta tid. Att du måste landa, hitta dig själv, osv. MEN, att allt vore så mycket lättare att komma över om ni kunde fokusera på något annat än hans fruktansvärda svek, t.ex. en katt. De är ju sociala djur…

  4. Såhär mycket vill jag ha en katt. Jag är på en balkong och ser en katt gå nere på gatan. Ropar: KATT! HEJ KATTEN HEJ HEJ!
    Borde jag söka terapi för det här?

  5. agnes, du är fullständigt normal åtminstone enligt mina normalitetsramar. jag brukar prata med änder i parken som substitut.

  6. Hej Isabelle.

    Om du lyckas övertyga Robert om att skaffa katt så skulle jag vilka rekomendera dig att gå igenom KattKommandoSyd. Det finns många upphittade och övergivna kattungar som vill ha ett hem.

Kommentera

