Vad jag gör när jag borde göra annat

Förutom våldsamt mat- och facebookmissbruk och timmar av substanslöst ircbabblande är att pyssla och gå i antikaffärer ett bra tidsfördriv när man egentligen borde skriva texter. Häromdagen var jag på Panduro hobby, det kändes som att gå in i en porrbutik. Jag tittade mig oroligt omkring om hoppades att ingen skulle se när jag botaniserade bland cernitleran och frigolitbollarna. Men det faktum att Lisa magnusson berättade för mig att hon också har haft en tittskåps-period lugnade mig något.

DSC_0023

Jag försöker kompensera min lägenhets litenhet genom att inreda den i svulstig senbarockstil. Att leva på 24 kvadrat blir allt mer svåruthärdligt. Att försöka hitta en lägenhet är som att försöka hitta en pojkvän; plötsligt känns det som att alla har en utom jag, och var man än är ser man underbara ouppnåeliga vackra tvåor med balkong och bevarade originaldetaljer som man vill ha men som är upptagna med någon annan. När man väl fått en intressent som kanske vill byta lägenhet och den har fått se en bild på ens etta så följer samma olidliga väntan som när man mejlat en bild på sig själv till den där nätflörten. Rys.

5 responses to “Vad jag gör när jag borde göra annat

  1. Svulstig semibarockstil ftw.

  2. Du skulle se mitt rum, Isabelle. Det är vitt. Vitt, kalt och funktionellt, med några få saker på väggarna. Men de är så få att de bara får väggarna att kännas ännu mer tomma.

  3. Det där var något jag berättade i förtroende, Isabelle!

  4. Om Sista Minuten Ungdom

    Biljetterna kostar fr. 395:- för en enkelresa inrikes till/från Stockholm. Kan bokas på internet tidigast en dag före avgång och fram till 30 min före avgång.

    Det finns gott om platser både på ons och tors. Vill du boka vanlig biljet kostar det ca 500 kr för en ungdomsvbiljett, tror dock att du kan få ännu billigare om du åker på studentbiljett men dom priserna kan jag inte komma åt..

    Bakis förresten? Fyllo!

  5. En sådan där vägg har jag drömt om i ungefär halva mitt liv, men aldrig lyckats få till det sådär bra!

Kommentera

