Datamänniskor i köttversion?

DSC01601

de finns på riktigt!

Det känns alltid så absurt att träffa folk man bara internettat med tidigare, det är som att träffa seriefigurer, man förvånas över att de har kroppsfunktioner och röster och är gjorda av kött precis som en själv. i och med att alla har nicks på irc så blev det extra mycket seriefigurskänsla under mötet i stockholm i fredags.  jag blir såklart helt till mig av sånt.  isobel var som en intellektuell catwoman och bröderna walck PRECIS som alla nördstereotyper i amerikanska filmer på åttiotalet! cute overload. dessa märkliga kontraster påminde mig av någon anledning av en viss mariah careymusikvideo.

DSC01604

de kunde faktiskt göra mat, vilket förvånade mig då datapersoner inte brukar vara så värst imponerande bra på det utöver billys panpizza. pwalck hade all nördrekvisita också, såsom jetestor dataskärm och starwarsskepp i taket. anders såg ut som en babyängel eller en grekisk musa i akademisk indietappning och klara var hemskt rar och inte alls dampig som hon brukar säga, väldigt lugn och foglig iallafall till en början, himla fin. johanna var nästan lika ung som jag, jag trodde hon var mycket äldre och fick åldersnoja.

de lärde sig att man aldrig ska låta mig vakta fläskfilé. den försvinner då.

DSC01609

julia var karismatisk och som en aspergersperson som visste allt om ALLA nischade specialintressen istället för ett enda, sweet. anais gillade medeltidsmusik och spectraz var tuff. på slutet anlände en livs levande pirat.

och jag pratade oroligt om maneter lite då och då för att jag tänkte att det nog krävdes av kanalens kodex. det var svårt ibland att lirka in dem i långsökta associationer så tillslut sluddrade jag bara fram att Nu är vi alla som en stor maneeet!

sen blev det eurotechno och fläskfilé och akrobatik och jag och julia eller var det isobel kullerbyttade och under alkoholpåverkan blev samtalsämnena nästan ännu mer ohanterligt röriga än de brukar vara i datorn.

DSC01593

och när jag satt där bland främmande men hemtrevliga människor och tittade ut på juliskymningen på de svajande elledningarna i den lummiga grönskan utanför så tänkte jag på alla år i ängelholm när jag längtade till platser som skulle finnas där tågledningarna tog slut och att det här kanske var en sådan.

5 responses to “Datamänniskor i köttversion?

  1. Åh, så mycket datalove till dig min sköna påfågel!

  2. Jag undrar vad det är jag har för mig på den där bilden?

  3. Julia, du lär nog ut tekniker.

  4. Me loves❤ datalove❤

Kommentera

