Jag blir redaktör!

DSC01588

(jag är fyra och redan ambitiös, främst i min jakt på mat.)

Ibland händer precis det som man gått och smygdrömt och bloggat om i många år. Att ett mejl plötsligt dimper ned och en person som berättar att hon är chefredaktör för Nöjesguiden har läst min blogg och vill att jag ska komma på arbetsintervju för jobbet som chefredaktör i Malmö. Det känns overkligt, fast tjänst är inget man ens vågar drömma om vid tjugoett års ålder utan utbildning och kändispappa. Japp, det här har hänt nu och jag tillträder som redaktör successivt under augusti.

alla mörka datorkvällar framför oavlönande nätzines och alla sura kommentarer från folk som tyckt att man borde satsa på ett riktigt jobb istället, alla gånger jag struntade i fester på gymnasiet för att jag trivdes bättre med att sitta hemma och skriva. det är nu det känns som payback time.

det är därför jag älskar internets, för att tillochmed en tjej från landet utan utan kontakter kan komma nånstans och göra sin röst hörd. om det inte vore för er läsare skulle jag inte blogga så frekvent och ambitiöst som jag gör. tack, i löv you!

Vad vill ni läsa i nöjesguidens malmöedition? Hur mycket jag än vill kan jag inte underminera hela organisationen och göra om den till en poppigare version av Tidskrift för litteraturvetenskap eller Glänta, men kom gärna med förslag ändå.

26 responses to “Jag blir redaktör!

  1. Säger’t igen: HURRA!

  2. du är min american dream och ger mig hopp.
    återigen: stort grattis.

  3. herrejistanes isabelle! du är duktig! vi säger hurra hurra! och klapp på rumpa och axel osv. 🙂

  4. men isabelle, du satt väl aldrig hemma för att skriva när vi andra festade? Du satt hellre hemma och skrev än pluggade men du sa då aldrig nej till fest!!

  5. men grattis glömde jag för övrigt att säga!

  6. Grattis. Var det hon Sofia Petersen som hade det jobbet förut?

  7. Sofia jobbade väl hela våren men det var ett vikariat.

  8. haha jag tänkte samma som Maria! 😛 Men grattis! Coolt att de bara frågade sådär. Men vad innebär ditt nya jobb då? Alltså vad ska du göra där o ska du sluta plugga?

  9. Grattis som fan! Vad kul med unga (läs: jämnåriga) som får dra i lite trådar, det kan onekligen behövas.
    Antar jag.

  10. Grattis! Sjukt bra val av dem.

  11. Grattis som fan!

  12. kblakstadfashion

    Grattis till nya jobbet!

    ( en fråga: du har inlägg coh kommentarer i högerspalt i bloggen som i min. Den har ”halkat ner” i botten på bloggen. Kanske du kan svara hur jag rättar till detta? Annars ha en fortsatt skön sommar :-))

  13. En får te å gratulere!! Fin askungesaga. 🙂
    Jag vill läsa om Perry and the Travellers. De är en drös drägg från Skoghall (stadsdelen som inte finns) som med detta som bas planerar att ta över världen. Tänker att du kanske kan relatera lite till dem. 😉 Nya skivan finns på Spotify.

  14. Grymt – grattis! Jag vet hur det är att kämpa sig fram i medieträsket med noll kontakter och plågsamt okända föräldrar…:)

    / Maria – som också precis blivit redaktör

  15. julia, en poet, anders, joel, eff, isobel, kblakstadfashion och maria: tacktacktack!
    elin: dito!
    maria: haha, jag vet, det var väl mest studierna jag bortprioriterade. men jag ville få ihop askunge-dramaturgin.
    joel: jag ska se vad jag kan göra. det behövs mer opolerade band i tidningen 🙂
    jenny: det är ingen heltidstjänst så jag hinner plugga och göra studentlivsgrejen vid sidan av. det bästa av två världar.
    maria: lycka till 🙂

  16. du är inte fyra på den bilden? typiskt att tjejer alltid ska ljuga om sin ålder.

  17. Stort grattis.
    Och lycka till!

  18. s, haha, jag var väl fem då.
    peronis: tack! jag hoppas det ska gå vägen.
    noak: tack!

  19. Grattis! Härligt! Vad vill vi ha? En poppigare version av Sein und Zeit kanske? Nä, seriöst: att du bara kör på och är nördig och smart och real och… bra berättande reportage och skarpa intervjuer, i den mån plats finns. Mycket är väl gemensamt.

  20. Åh, jag måste gratta här också (känner jag i mitt alkoholfryntliga tillstånd). Fint!

  21. gabriel, haha. jag kan försöka, neologismer gillar väl de flesta?
    lisa, in vino veritas. tack!

  22. Ett väldigt fint inlägg!

  23. Grattis, gör gärna nån ”vad hände sen”-avdelning på lokala idol/robinsson/whatävä-vinnare. Alltid underhållande.

  24. så himla rätt person på rätt plats. Grattis!

Kommentera

