Katastrofkväll

js_error_no_object

20.15 – Konverserar lugnt med värden i hennes nya vita tygsoffa.
21.03 – Spiller ned värdens nya vita tygsoffa, min klänning och roberts skjorta med rött vin.
21.40 – Babblar osammanhängande om något jag läst i Illustrerad vetenskap om en speciell slags manet.
21.45 – Står på huvudet i hallen och försöker förklara för tre litteraturvetare att de valt helt fel bransch.
21.50 – Gör jiujitsu-kullerbyttor.
22.30 – Häller i mig rödvin på en balkong direkt ur bag in box-påsen. Lyckas spilla ned en bil på gatan nedanför och min rygg.
22.33 – Festens fem år äldre gäster verkar nu betrakta mig som min pojkväns jobbiga lillasyster och skrattar ansträngt när de måste tvätta av mig rödvinet med fläckborttagningsmedel.
22.50 – Jag springer omkring mellan köket och balkongen nedsprutad med fläckborttagningsmedel som en psykotisk parodi på en mtv-video där pimpsen sprutar ned tjejerna med champagne.
23.40 – Är på debaser och påpekar högljutt att killen mitt sällskap dejtar har päronhaka.
01.03 – Kräks yvigt i en inhägnad rosenträdgård.
01.40 – Kommer hem. Håller en monolog om kvällens händelseförlopp för robert samtidigt som jag pendlar mellan att stå på huvudet och göra kullerbyttor. ”Det var som att du blivit besatt av en ond fjortonårig ande” beskriver han det sedermera som.
01.45 – Somnar.

6 responses to “Katastrofkväll

  1. Jag håller fortfarande fast vid att du bara var charmig.

  2. Tänk såhär: Du kräktes inte i soffan i alla fall?

  3. emma: tack fina du. hoppas alla andra också håller med.
    julia: haha, nej, istället avlivade jag förmodligen någons prisbelönta rosor genom att göda dem med magsyra. nåväl.

  4. Tjoho! Låter som en riktig toppenkväll, det där.

  5. Låter som en helkväll. Välkommen att festa med mig någon gång. Det sägs att det händer mycket och att man aldrig kommer få uppleva något liknande.

Kommentera

