Gör McDonalds hippt igen!

Just nu kör jag min egen version av GI-kostmodellen. Jag har nämligen bytt ut all mat mot vitt bröd. Toppen! Det fungerar precis som förväntat; tillvaron består av tjugominuters hysteriska blodsockertoppar som övergår i apatiska, tretimmarslånga sjok av irritation och trötthet. Det strypta näringsintaget gör så att jag bara kan bli pigg genom att dricka alkohol. för att pigga upp det ganska intetsägande smakspektra som vitt bröd och smör erbjuder så brukar jag läsa kokböcker samtidigt som jag äter. det är som att titta på porr! Plötsligt känns det som att jag äter maten jag tittar på. Det måste ha att göra med att de visuella intrycken påverkar hjärnans smakcentra på något sätt. Just nu brukar jag läsa Per Morberg oförskämt självgoda smygbiografi Scenen, livet och konsten att laga mat. Det är en två hundra sidor lång genomgång av hur bra Morberg är på att jaga och hur ledsen han är över att han inte fick en son istället för döttrar (”Jag känner mig så ensam. Jag hade ju tänkt att han och jag skulle jaga tillsammans”). Han verkar leva enbart på kött, som någon slags stenåldersperson. det är en diet som skulle passa mig perfekt. Jag tror att jag ska bli en slags inverterad vegetarian, det vill säga bara äta kött. Jag gillar inte grönsaker och har en vag aning om att jag är allergisk mot dem. McDonalds är förresten världens bästa mat, den senaste veckan har jag levt på deras tiokronorshamburgare. Man måste prioritera, jag har inte råd med både mat och alkohol. Damn you CSN.

One response to “Gör McDonalds hippt igen!

  1. Per Morbergs smygbiografi! Jösses. DU MÅSTE SVÄLTA!

    Skicka mig ditt kontonummer så sätter jag in lite matpengar till dig!

Kommentera

