Fascistfest

Att ha en fest på temat  ideologier som resulterat i massmord kan te sig ganska osympatiskt. men det var roligt. man fick medalj om man angav någon och en speciellt fin om man angav någon som stod en nära.

DSC01347

synd att nazismen är en så moraliskt klandervärd ideologi, de hade fina frisyrer. man känner sig som en del av eliten när alla har samma uniform, lyssnar på peppande naturromantisk marschmusik och är rädd för bestraffning om man pratar om saker som regimen inte gillar. jag börjar förstå psykologin bakom joinandet av onda samfund.

DSC_0538

det var inte så smart att ta på den röda armbindeln när jag var påväg till festen. tror att det kan fungera misskrediterande för min image, faktiskt. roligt var att jag träffade en läsare där, kände mig som blondinbella.

DSC01367

Jag påmindes av den där filmen där en familj tror att de ska besöka ett Barbiemuseum, men det visar sig vara en nazistutställning.

6 responses to “Fascistfest

  1. Är det ok som polack att tycka att nazisterna hade oerhört grym klädstil och var duktiga på arkitektur?

  2. haha. jag är en sextondel polack och tycker det. synd att onda människor kan ha så god smak.

  3. Vad händer om man applicerar Scanlons omdömesinternalism på säg gemene Hitlerjugendtysk på den tiden? 😀

  4. Jag hörde om en (30-års?)fest med ”Politiskt inkorrekt” som tema. Tyckte att det lät hur kul som helst!

  5. Vad står det efter ”∀x(R(x) → ¬B(x))”?

  6. Det är en pil, varefter det står: Ingen reklam. jag borde definierat mina predikat dessutom. Jag antar att det var därför brevbäraren ändå gav mig reklam.

    Jag kvantifierar över allt som någon överväger att lägga i brevinkastet.
    R(x) : x är reklam
    B(x) : x läggs i brevinkastet

Kommentera

