Han sover, jag har tråkigt.

DSC_0140

Min pojkvän är inte i stan på några dagar och jag kan äntligen äta chokladbollssmet i sängen, komma hem full och drössla kebabsås på golvet, lyssna på sagometal och E-type och titta på rysliga mainstreamfilmer som han mår illa av. Nackdelar följer dock, exempelvis så har jag ingen att väcka när jag vaknar vid halvsexdraget. Det är alltid en spännande utmaning eftersom han konstigt nog brukar vara väldigt trött vid den tiden  och jag måste bli som en slags psykotisk kabaré för att skaka liv i honom. ”Som den där hackspetten på julafton” och ”Liksom både arg och glad samtidigt” brukar han beskriva det som. Ja, och så har jag ingen ständigt närvarande mottagare för alla bra idéer och tankar jag kommer på. Ett urval av saker som jag ville säga i natt:

Jag kan inte sova.
Jag är hungrig.
Det är något som krafsar, tänk om termiter har byggt bo i väggen!
Täcket är för varmt.
undrar vad Farmen-Qristina gör nu för tiden.
Nu är hundjäveln igång igen, kan jag inte få skjuta ett varningsskott?
undrar hur dom kommer att lösa mellanösternkonflikten.
Hjälp, det sticker i min vänsterhand! Det är nog en hjärtattack!
Undrar hur stor världens största smörgås är.
Jag vill ha belgiska chokladfrukter, hämta!
(retligt) Du vet nog inte vad inkommensurabel betyder.
nu så känns min andning konstig, jag kanske är överkänslig mot kuddfjädrar!
Jag vill ha ett husdjur.
fåglarna låter för mycket, få dem att bli tysta!
nu känner jag mig sådär pigg att jag skulle vilja ligga och prata hela natten!
vakna, klockan är snart åtta! (tystare) om fyra timmar.

4 responses to “Han sover, jag har tråkigt.

  1. simonkarlssonphoto

    Undrar vad Farmen-Qristina faktiskt gör nu för tiden. Jag saknar henne. Och jag saknar Farmen-Inger också. Jag och Frej brukade skriva låtar om dem. :(. Aja.

    Förresten Isabellish! Jag har skaffat en wordpressblogg, så nu kan jag vara exakt likadan som du, FniZz. !

    http://simonkarlssonphoto.wordpress.com

    Lev väl. 🙂

  2. hm, ja jag undrar oxå var hon gör. men gottfried o farmen-sebastian är man ju oxå lite nyfiken på..

  3. bra ur pr-synpunkt, simon. hoppas att folk går in på din hemsida också, du har blivit awesome sen du stack upp till tjockholmen. *världens bästa huvudstadssynonym* http://simonkarlsson.com/

  4. …och det känns nästan lite extra skönt att jag inte behöver dela säng med någon.

Kommentera

