Där bodde jag

dsc00555

Jag besökte ghetto-Lindängen i Malmö häromdan där jag tillbringade mina första år innan vi klassreste till skitängelholm där alla tjänar åttitusen i månaden och bara har sett invandrare på teve. lindängen kändes som en spökstad som bara stod kvar för att de som växt upp där skulle kunna besöka den och restaurera minnen. nu fattar jag varför jag blev nostalgisk när jag läste Ett öga rött.

Allt tar slut. Antingen för att man vill det eller för att man dör står det på den gröna stolpen.

dsc00563

jag minns dom där lyktorna vid tunneln påväg till dagis

dsc00549

det är nåt med tomma fotbollsplaner på sommaren

6 responses to “Där bodde jag

  1. Mm, förortspoesi är mumma. Någonstans på Kronoparken i Karlstad står visdomsorden ”Kuk+fitta=röv.”

  2. haha, underbart.

  3. Oj.
    Blev lite vemodig. En tjugo minuters promenad därifrån bodde jag vid den här tiden förra året, sedan dog min mormor oväntat. Jag har mycket starka minnen förknippade med dessa hoodsen.

  4. joel: låter ologiskt.
    agnes: får man undra vilken gata?

  5. Men så finns det heller inga lagar på Kronoparken. Har sett allt från hederliga knivslagsmål till män som våldtar män där. 😉

  6. Lindhagegatan 8.

Kommentera

