Dagens triumfer

  • På tågperrongen i min uppväxtstad såg jag en kille som jag var olyckligt kär i på mellanstadiet. Han hade behållit samma smakfulla och moderiktiga stil som för tio år sedan, det vill säga pastellfärgad peak performance-jacka , sportkeps och uppsynen hos en nöjd rosa gris.
  • På tåget till Malmö satt jag bredvid en odräglig ekonomtyp som sorterade hundralappar och läste en bok som hette typ ”Globalization of capital”. Jag läste ”Karlsson på taket smyger igen”. Jag tror med all säkerhet att jag hade roligast.

badsantas001

Ängelholm – staden där vi heilar istället för att hälsa.

3 responses to “Dagens triumfer

  1. väldigt politiskt inkorrekt hälsning indeed.

  2. Jag hade en hel vecka av förnöjsamhet i Vänersborg, världens sömnigaste och lagomaste småstad. En vän liknade den vid ett mariekex och en plastmugg med lite för utspädd apelsinsaft. Måste vara stan med flest powerpoint-presentationer per capita.

  3. hahaha, det är en lysande liknelse.

Kommentera

