Ang mitt ickeexisterande bordsskick

Jag är bra på många saker, men inte att äta fint.

dsc01224

2366_55956582396_599767396_1930817_6287_n1

När jag var liten brukade jag hälla maten på väggen innan jag åt den. Varför ska man ändra på något som fungerar? Jag identifierar mig med Homer i Simpsonsavsnittet när Bart och Lisa diskuterar vilket djur Homer ser ut som när han äter. – En gris! Säger Lisa. – Nej, grisar tuggar när de äter. Snarare en gås, svarar Bart.

Förmodligen så mobiliserades alla bra gener till hjärnans intellektuella centra när jag blev till. Centrum för finmotorik glömdes helt. Min pojkvän har faktiskt frågat om jag skulle kunna vara vänlig att sitta i badkaret när jag äter efterrätter.

Som när jag var nio.  Fint.

Vilka sociala handikapp har ni?

4 responses to “Ang mitt ickeexisterande bordsskick

  1. Just bordsskicket är vi lika dåliga på. Vid diskussioner som är ointressanta/ointressanta personer som diskuterar tenderar min blick att vandra uppåt väggarna och runt personen. Detta har jag märkt kan vara arrogant mot personen i fråga om denne nu lyckats komma på mig. Jag vet inte om det har inträffat men jag vet om att jag har svårt att kunna sluta upp med det beteendet. Å andra sidan är det väl ett bra sätt att se om jag är intresserad av vad du har att säga.

    Sedan är min cynism/ironi/provokativa inställning till folk mer ett handikapp än hjälp vid första intrycket. Men snälla, ge mig en andra chans.

  2. Haha men du verkar ha försökt äta kebab vilket ju är absolut omöjligt att göra utan såspandemi på bordet.

  3. ivar: nej. jag åt avokado&parmaskinka-couscous med aningen tzatziki. i en djup tallrik. borde inte ha varit någon enorm svårighet att klara av alltså.

  4. Jag skiter för länge och ofta. Och sörplar.

Kommentera

