Var lagom eller var inte alls!

dsc010221

Det senaste halvåret har jag klätt mig efter den natuuurliga indiedoktrinens normer. söta DISKRETA blommiga FRÄSCHA pollyannaklänningar, vagt påminnandes om matlagningsförkläden för att förstärka den ariskt moderliga och kvinnligt harmlösa looken, har varit min uniform. Flera av dem har kommit från popmeckat Tjallamallas märke Fröken söt. (Kan ni tänka er ett klädmärke för män med namnet Herr söt? Inte jag.) Jag har fått väldigt mycket godkännande från omvärlden sedan jag slutade vara singel och började klä mig naturligt . Plötsligt slutade folk titta medlidande på mina en-decimeter-nedanför-fittan-klänningar och jag hörde inte längre några implicita  Det kan faktiskt vara farligt att klä sig sådär-förmaningar.

Idag fick jag  ett återfall. Jag fick syn på en monstruöst smaklös billig kort odiskret Samantha Jones-vulgär klänning med rosa glittrande Barbie-paljetter. Jag blev förskräckt av den starka förtjusning som genomred min kropp. Lite illamående, skamsen – det där tillhör ditt gamla liv. Du har ingen användning för något sådant längre. Som en före detta yrkesmördare som blivit hemmafru och får syn på en pistol som väcker nostalgin till liv. Den skulle förstöra ditt anseende!

dsc012042

Varningssignalerna larmade i huvudet, men som i en tyst revolution så gick jag fram och köpte den.

När jag kom hem med den såg min pojkvän ut som om julafton hade blivit inställd. Han tittade på discopaljetterna som man tittar på ett dött djur vid vägkanten.

Som Courtney Love en gång sade: I found my inner bitch and ran with her.

10 responses to “Var lagom eller var inte alls!

  1. Förlåt, men din karl verkar inte vara så sympatisk. Go paljett & en-decimeter-nedanför-fittan-klänningar om du trivs med det, för tusan.

  2. han har vant sig vid nämnda klänningslängd, enda problemet är egentligen att han föredrar vadmalskläder och sånt som var inne på trettiotalet framför paljetter.

  3. Men den är supersnygg!!

  4. Jag köpte harts innehållande guld och meteorjärn fastän att det dubbelt så dyrt som det jag köpte två varianter av för bara någon månad sedan, som i sin tur är dubbelt så dyrt som det alla mindre självmedvetna basister använder. Jag ska helt enkelt bara hålla käft.🙂

  5. Ja, som säljare på Carlings kan jag ju säga att det blommiga och ”söta” på tjejsidan är ännu mer framträdande än tidigare. Visst skulle man kunna raljera om könsperspektiv bland företagets designers men det är lika bra att låta bli. Små hundar, katter t o m ekorrar är fina i tryck. Annars funkar det bra med söta döda pandor eller teddybjörnar som har stygn istället för ögon som motiv på t-shirtarna för de yngre emokidsen.

    Men blommigt, fy fan, det går aldrig hem. Jävlar vad det ska insisteras på det i vår!

  6. UNDERBAR klänning! Go you!
    Jag har också en Fröken Söt-klänning. Den slutar dock en centimeter nedanför fittan och sedan krympte den så använder jag den nu måste den vara en – huuu – tunika till byxor!
    Minns att jag köpte den bara för att chocka mig själv och folk att jag faktiskt kunde klä mig sött och fint istället för butch eller våpigt. En lagomklänning helt enkelt. Fast jag fick rätt mkt uppmärksamhet för mina tuttar i den också.

  7. Stryk sista meningen, nu såg jag själv hur den såg ut. Inte bra alls.

  8. tomasz: ekorrtryck är so konstfack last year! tröttsamt.
    elin: hahaha, fast det är väl mission accomplished. Fröken söts storlekssystem är för övrigt mycket märkligt. De har oftast bara EN storlek, som ”passar AALLLA” enligt butiksägaren i malmö. flera av deras klänningar passar säkert alla utmärglade indietjejer utan bröst och höfter, men inte resten av oss. kändes idiotiskt igår att lomma ut från provrummet och hänga tillbaks klänningen efter att expediten sagt att den passar alla. jag kände mig inte det minsta missanpassad, nejdå.

  9. Vänta vänta finns det på allvar på riktigt ett märke som heter fröken söt? Jag tror jag kräks.

    Hurra för paljettklänningen!

  10. hethethet! kärlek till såna klänningar!

Kommentera

