Damn you, Peter Englund!

På grund av att du bloggade om det där fåniga krigsspelet så insåg min pojkvän att det var accepterat i humaniorasvängen och blev spelnarkoman. Förut läste han Upplysningens dialektik av Adorno, nu torterar han krigsfångar med samma lystna blick. Nu har krigsrop a la Sagan om Ringen blivit en konstant muzak i lägenheten och när jag försöker locka tillbaks honom till den materiella verkligheten så säger han bara ”Ja, ja, jag ska bara ta över Frankrike först.”Min hämnd har blivit att hela tiden byta bakgrundsbild på datorn mellan olika gulliga bilder av fluffiga djur (min pojkvän säger sig drabbas av diabetes-koma då på grund av djurens outhärdliga söthet.) Här är några exempel från de senaste veckorna:

dsc_0359

dsc_0360

dsc_0357

dsc_0355

dsc_0353

dsc_03541

5 responses to “Damn you, Peter Englund!

  1. byt bild till en olm så ska du se att han inte kommer nära datorn igen ens.

  2. hahaha. det är underhållande att olmen ingår i familjen sjärtgroddjur enligt wikipedia. http://sv.wikipedia.org/wiki/Olm

  3. Eller fettulk! Fisken som är så fet att den smälter i solen.

  4. Peter Englund är mitt ständiga alibi när jag ger mig själv min dagliga dos med datorspel.

    Hey, det är bättre än 99% av det som visas på tv.

  5. Haha! Det här är så sjukt kul. Snart dags för en bild på miiig! //Ms cute overload.

Kommentera

