På låtsas.

Det finns så många bildbaserade livsstilsbloggar som man läser för att få titta in i ett annat liv. Men vissa av dem visar sig ibland vara fejk och egentligen pr-knep av någon reklambyrå. Jag vet inte varför, men jag får för mig att den här är en sådan. Den känns…konstruerad. För regisserad. Vissa vin-  och klädmärken nämns för ofta. Det är kanske sådan där ny diskret riktad marknadsföring. Man ser aldrig hennes ansikte. Och när min vän kollade upp var bloggägarens mobilnummer gick via en annons på tradera, så gick det till en reklambyrå i stockholm.  Hm, jag får hursomhelst en stark känsla av på låtsas. Inget ont menat till ägaren om det nu inte är så.

5 responses to “På låtsas.

  1. Jag får den känslan med vissa relationsbloggar. De är som en Harlequinromaner. Det är inte så mycket det som skrivs, utan snarare det som INTE skrivs som gör mig misstänksam.

  2. frågan är om det gör något när den är så fint skriven. jag tvivlar också på att det där är på äkta. tycker mer att det känns som att hon skriver en roman i bloggform. och det är ju också flott.

  3. mm, eller så är det bara ett ondskefullt profiterande företag som lurar unga östermalmslängtande tonåringar…tiden kanske visar.

  4. Tror tjejen jobbar på reklambyrå, men bloggen är nog privat. Frågan är om man kan lita på någon som äter och andas reklam? Kanske kan man det.

Kommentera

