Det här är ingen inredningsblogg

Mitt korridorrum på Smålands såg ut som en flyktingförläggning. Jag dekorerade det med plastpåsar och utrivna tidningssidor och använde golvet som papperskorg. När mina kläder var smutsiga slängde jag dem och köpte nya. Jag bortförklarade mitt beteende med att min intellektuella verksamhet tog all energi från hjärnans estetiska centra. Nu bor jag med en person som råkar vara fascistoid på ordningsplanet och jag har irriterande nog tvingats upphöra med att slänga mat och skräp på golvet (det finns tydligen inga djur som äter upp kompost där som jag tidigare trott). Nåväl, det är faktiskt möjligt att ändra sig. Yes, we can.

dsc_0076

dsc009792

Ilya Repin, John Bauer Elsa Beskow

dsc007431dsc_0051 dsc_00372

När man är ensam hemma känns det som att Frida Kahlo tittar på en. Vad har ni på väggarna?

5 responses to “Det här är ingen inredningsblogg

  1. Jag har en Nermanplansch på Greta Garbo som jag är omåttligt glad för.

  2. Obehagligt nog har jag inget på väggarna. Eller jag trivs rätt bra så, men andra kan ju tycka att det är suspekt.

    Har dock inhandlat två posters som ska ramas in, men jag har dragit på det ganska länge nu. En Andy Warhol föreställande Hermann Hesse och en fotoposter föreställande Charles Bukowski.

  3. Plastpåsar. 😀
    Framförallt en från Frisör Hårny i Harstad.
    En utskriven festivalplansch från en bakgårdsfestival i Torsby.
    En bild på en ‘sliskfag’ som en konstnärligt ganska obegåvad kompis målade i högstadiet.

    Min utveckling har gått motsatta vägen. Har alltid haft det ganska mysigt hemma, men när allt jag kunde ta med var det jag kunde bära runt på flygplatsen och dessutom skulle få med en kontrabas så fick jag prioritera kläder. Fast karg tillvaro strax under existensminimum har sin charm.

  4. Våra väggar har väl överlag blivit offer för skräpkulturens(i.e: mina) vassa klor.

    Lister med favoritvinylskivor, inramade LucasArts-äventyrsspelsomslag, gamla pressfoton från Bogart-filmer, collage-postern ifrån Dead Kennedys ”Fresh Fruit for Rotting Vegetables”-LP, en spikmatta samt två smått psychedeliska vintage-Tintin-posters från 70-talet samsas alla om väggutrymmet…

  5. Olof Noaksson

    På min vägg sitter post-it poesi och en affisch med Humphrey Bogart med cigarretten i handen. Min väggar speglar min personlighet rätt bra vid närmare eftertanke.

Kommentera

