Gräv bort skåne

bonde

På SVT Debatt igår medverkade en kvinna från Höganäs som hade blivit hånad av sin arbetsförmedling när de inte visste att hon kunde höra dem. (Lyssna här). ”- Hon luktade säkert sprit, och en redig bortskämd pappas flicka är hon, usch.” Bräkte arbetsförmedlingen på sin osannolika skånska i god tro att de hade lagt på luren. När den mycket sårade kvinnan bad om att få en ursäkt, sade kommunchefen att ”Jaao, det är klart att när en ung fräsch tjej som du kommer där och får ett sånt bemötande är det klart du blir ledsen”. Jag minns för några veckor sedan då poliser i Malmö skrek Apajävel och Jaog ska allt sterilisera han, jao det skao jag!” Om några tonårspojkar under Rosengårdkravallerna. Är det ingen som ser the connection? Att skånska och utvecklingsstördhet går hand i hand? Danmark, varsågod. Annektera skåne så kan vi som är trötta på rasistiska, sexistiska, nedsättande, lågintelligenta myndigheter flytta någon annanstans. För det är uppenbart att skåne helst behåller värderingar från artonhundratalet. De vill inte vara PEEKÅ, de vill  få vaora SAJ SJÄLVA!! Ett annat exempel är att Malmö stad hellre bygger en fullkomligt rudimentär lyxtunnel under jord istället för att renovera Rosengårdslägenheter med kackerlackor och koncentrationslägerinredning. jag skulle också starta upplopp om jag hörde kackerlackor krypa under mina tapeter.

Hahahaaha,  ni MÅSTE förresten lyssna på den här enormt skånska närradion. Den är på riktigt!

14 responses to “Gräv bort skåne

  1. Tror att jag nyss nämnde arbetsförmedlingen Kultur i Malmö i en kommentar. Jag tar den kommentaren och klistrar in på nytt. För att jobba med tidningslayout skulle jag gått konstfack eller fyraårig grafisk-teknisk linje på KTH… Ok, förlåt att jag tog er dyrbara tid i anspråk då.

  2. Närradion var oslagbar!

  3. Byt bort Skåne mot legoland och carlsberg.

  4. Skåne har alltid gjort mig mörkrädd sedan jag huserade där för första gången för 6 år sedan.

  5. Du är välkommen till Stockholm. Där är det ju tvärtom. Folk låter dryga men är snälla och osäkra lantisar hela bunten.

  6. fletch: ja, de verkar mest finnas till för att påvisa hur meningslöst arbetssökandes existerande är.

  7. Alltså nu måste jag protestera Isabelle, vad är det för fel på Skåne? Ett privilegium att bo här ju! Bästa stället på jorden! 🙂 Men gräv bort oss bara så kan vi slippa resten av Sverige som bara motverkar oss

  8. Kajen: Folk i Sthlm är dryga för att de är osäkra lantisar hela bunten, som försöker bete sig som de tror att storstäschlinger beter sig. Blev alldeles överraskad när jag sprang på en präktig söderkis och insåg att de som är 08:or på riktigt inte alls är lika törra som alla skitnödiga Sex & the Ccity-wannabes från Karlstad som invaderat stan. 😛

  9. Jag instämmer med Joel. Jag är tydligt med att visa att jag inte är en inbiten stockholmare trots att jag bor här. Riktiga stockholmare är alldeles för skitnödiga.

  10. @Tomasz: Med andra ord tycker du tvärtemot Joel. 🙂

    Jag däremot, håller med Joel. Det är de inflyttade som är värst. Och nästan alla är ju inflyttade…

  11. Old news.

    Old news…

  12. Kajen och Tomasz: Ööh. Jag håller med alla.

  13. Snacka en massa skit.
    Tre dåliga saken tas upp.
    r det ingen som ser the connection? Att skånska och utvecklingsstördhet går hand i hand?
    Snacka om hets mot folkgrupp. Att Malmö bygger en lyx ”Tunnel” istället för att renovera Rosengård. Vilken värld lever du i?
    Det var ju jävligt synd att Karl den XI inte fick driva igenom sin etniska rensning av Skåne så att folket från Sverige kunde befolka det istället, då hade det blivit så mycket bättre.
    Nej ta du och lämna detta landskap om du inte pallar med det..Eller börja du gräva om du nu vill ha bort oss.

  14. Måste bara påpeka att det är långt ifrån bara Malmö som betalar för Citytunneln. Malmö betalar ungefär en tiondel av den, närmare bestämt 1088 miljoner kronor i 2001 års penningvärde. Citytunneln är inte något insnöat Malmöprojekt, utan en viktig del i regionens utveckling och för hela Sveriges tåginfrastruktur, som löser en flaskhals och ökar genomströmningen av människor. Och med tanke på att det redan snackas om att den kommer nå sin maxkapacitet snart, redan innan den är klar (!), så tycker jag det låter som väl investerade pengar, kanske rentav för lite. Fast det var kanske det du menade? ”rudimentär lyxtunnel” låter väldigt motsägelsefullt.

    Och lyxtunnel..? En tunnel är väl en tunnel? Har aldrig sett en lyxtunnel tror jag.

    Nu är jag inte helt insatt i de där ”kackerlackshusen”, men jag har fått för mig att det var privata fastighetsägare som inte brydde sig att renovera. Lite svårt att ställa de två sakerna mot varandra i så fall.

Kommentera

