Favoritfönster

dsc00922

En sällsamt mjukdov skymning över möllevångsgatan och en spindeltrådstunn lyftkran vid horisonten är som en  Aphex Twinlåt, vinterträdens grenar är basen och den duvblå himlen är pianoslingan och  gatlyktorna och synten påminner om något jag såg genom ett baksätesfönster i en bil när jag var liten.

2 responses to “Favoritfönster

  1. du har införskaffat den efterlängtade flaskan nu ser jag!

  2. Den enda gången jag varit i Lund klättrade jag upp i en lyftkran. Man såg väldigt långt och mycket, eftersom det är så platt.

    Mitt favoritfönster är uppe i vindsskrubben med 60 cm bred säng jag hyrde för 1100/mån i ett tidigt funkishus i Falun. Man såg ett träd, en gatulykta som lyste upp det, och en grannes vardagsrum. Det var på den tiden man var 19 år och svårmodig och lyssnade ofantligt mycket på Tom McRae, Blackfield, och Chroma Key. Ännu mera än jag lyssnar på dem nu alltså.

Kommentera

