Bilder på dvärjhamstrar?!

De här mycket normala ordföljderna har folk googlat på för att finna min blogg:

Bilder på dvärjhamstrar

att prata med sig själv+wikipedia

ADHD

rimma på hjärtklaff

kattvideo

eddie meduza

ligga på sjukhus metafor

ta ut spiral hos gynekolog i malmö

sadism

blind guardian bards song

världen är ett skämt

Brr, jag gillar inte  den där funktionen. Det känns panspektriskt och big brother-aktigt. Inte för att jag brukar googla avvikande och opassliga saker såsom naziporr eller så he he, och visst är man anonym.  Men det känns bara lite övervakarsamhälleigt. I framtiden kommer företag kunna skapa demografiska diagram över folks intressen, allt som kommer fram när fingrarna slött matar in vad hjärnan inte orkar cencurera kommer lagras och sedan blir vi förslavade batterier för deras profitering i ett ondskefullt panoptikon. Vad  brukar ni googla när ni har tråkigt? söta marsvin som leker, kvinnliga superhjältar, neurotransmittorer och mig själv hör till mina favoriter.

10 responses to “Bilder på dvärjhamstrar?!

  1. Hade ingen aning om att man kan få tillgång till sån sökdata, nu har jag ju att göra hela morgonen! Om du skulle se att människor har hitttat din blogg genom att googla typ ”Isabelle Ståhl + keso + strumpbyxor” så skulle det kunna vara mitt fel. Borde väl plugga filosofi, men åt helvete med det.

    För övrigt är wikipedia mycket roligare när man har tråkigt. Men det kanske bara är jag som är avundsjuk över att inte ha 31 600 träffar på mitt namn.

  2. Det är jag som sett till att någon dragit hit för att läsa om Eddie Meduza! Är man en hjälte eller. Den dagen du gör en Bella och börjar dra in pengar på annonsintäkter förväntar jag mig att få en liten promile av vinsten in accordance to antal folk jag fått att läsa bloggen. 😉

    När man har tråkigt, tja. Jag har så sällan tråkigt. Ibland läser jag om typ http://aperennial.blogspot.com/2009/02/manniskan-ar-domd-till-dogmatik.html för att se så jag egentligen förstod vad som stod.

  3. Promille. Två L, gaddämmit.

  4. Demotivators funkar och fula sajter med roliga bilder med sköna kommentarer till. Vad heter sådana? Det fanns en vet jag, men jag minns inte adressen.

  5. explainthisimage.com, tomasz. demotivational posters finns lite varstans, bland annat på 4chan, http://www.4chan.org/

  6. Ida Gunnarsson

    Jag googlar mig själv så ofta att det är pinsamt. Speciellt eftersom det sällan skett någon förändring på antalet träffar – som inte kan härröras till min blogg förstås.

    PS. Älskar kopplingen datanörd och panda. Cute overload indeed.

  7. Ja, är man duktig på att tagga sina bloggposter rätt så kommer googlarna. Jag missbrukar taggarna till att plita ner ännu mera budskap. What the hell. Uppfriskande blogg. Som jag inte googlat mig till.

  8. Roligt! Grejen med dom där listorna är att dom ger en glimt av hur bisarra alla människor egentligen är, vad vi sitter hemma och bedömer som googlingsvärt. Och precis som du är inne på så är det lite obehagligt att tänka sig att man inte bara är samlare utan också sändare: ”Hahaha, kolla vilken jävla idiot…vänta nu, det kan ju innebära att min ”nakna klanmedlemmar”-googling från förrförra veckan….”

    Bland dom konstigare googlingar som fört folk till min blogg hittar vi:
    Sex i gynekologstolen
    senmedeltiden+information+vad hände
    vad är sensmoralen i guldlock
    rim åsido

    Tycker ofta att det är frapperande dessutom att det folk fortfarande inte verkar kunna formulera en effektiv googling. Jag menar: ”Vad är sensmoralen i guldlock”? Det är sånt man frågar en skeppsdator hos Douglas Adams.

  9. anders: men guldlockgooglingen är ju högst befogad! vad ÄR sensmoralen i guldlock? aldrig stjäla mat från björnar?

  10. Eller möjligen ”Vissa saker är större än andra”. Obegripligheten i sagda saga är för övrigt en av grejerna med inlägget googlingen pekade mot: http://medenkniv.bloggagratis.se/2008/10/26/1055494-och-sen-kom-det-en-prins-en-timmerman-okej-han-kom-dar-i-alla-fall-av-oklar-anledning/

    Det var således inte själva frågeställningens berättigande jag ifrågasatte, utan den tappra förhoppningen att man ska kunna ställa en rak fråga till google och få ett rakt svar.

    Vill också passa på att be om ursäkt för att jag exekverade förra kommentaren med hela den stilistiska elegansen hos en påse nötter. Jag menar: ”…det är frapperande dessutom att det folk fortfarande inte verkar kunna formulera en effektiv googling”!? Det är frapperande dessutom att den skribent inte ens kan formulera en fullständig mening…

Kommentera

