Exploateringsdrömmar

Tänk om 800 000 människor läste mina texter varje dag.

Enligt bloggtoppens statistik är det ungefär så många läsare Blondinbella har.  Jag funderar på vad jag skulle säga till de här åtta hundra tusen människorna. Kanske något om livets skörhet eller det förgängliga i dimmorgnar på tåget eller den individualiserande jagkulturen. Det jag främst skulle vilja säga till denna tiondel av Sveriges befolkning skulle i alla fall inte utgöras av:

Nu har vi haft pannkaksfest med glass och sylt, mums!

Jag går ju ofta i skjorta instoppade i jeansen och ett snyggt brunt skärp till.

Propagandasmörja som troligen Al Gore ligger bakom för att han ville göra en nummer två av sin överdrivna dokumentär ”den obekväma sanningen”.

I sommar vill jag spendera två veckor på Marbella med Nils och mina närmsta.

Så därför skapade jag Blondinbella-bloggen, ett sätt att dra unga läsare, ett sätt att dra annonsörer.

Testa inget nytt crazy sminktips samma kväll och glöm inte pudret!

(källa: blondinbella.se)

4 responses to “Exploateringsdrömmar

  1. Jag förstår inte vad som är så intressant med hennes blogg?

    Å andra sidan förstår jag inte hur folk kan läsa Aftonbladet.

    Människor gillar att sysselsätta sig med triviala nöjen som inte kräver speciellt mycket tankeverksamhet.

  2. ptja, det är väl rätt signifikant för vår generation…vi har helt släppt världsförbättrardrömmarna och ägnar oss åt destruktiv hjärndöd feelgood istället.

  3. Det är därför du inte har 800 000 läsare. Just in case, du insett det själv. Typ. Beklagligt, however.

  4. Ptja, jag är medveten om pöbelns alltför enkla preferenser. What to do.

Kommentera

