Det senaste

”Vi läser självbiografier som aldrig förr och tycker att det som hänt på riktigt är intressantare än det som är påhittat. Äkta är ett av de vanligaste reklamuttrycken. Samtidigt upplevs verkligheten av många som undanglidande i vår allt mer fragmenterade värld.” I Obs i P1 pratade jag om vår tids begär efter verklighet, texten kan läsas här.

Jag hoppade in som sidekick i Nordegren i P1 och pratade bland annat om S&M-influerad litteratur, kan höras här.

På min litteratursida i Nöjesguiden har jag på bland annat skrivit om 50 shades of grey och Karolina Ramqvists bok om nittiotalet jag missade, hittas här.

4 responses to “Det senaste

  1. Jag tyckte illa om 50 shades, så jag vet inte hur långt jag kan ta det här. Men: jag tyckte din kritik av boken var irrelevant. Går du inte i fällan att bedömma genrelitteratur efter en klassisk litteraturkritik? Du risar karaktärsbyggande, dialog och moralism, men inte går in på själva erotiken.

    Jag höll med i allt du skrev, men tycker ändå att sexscenerna var några snäpp mer välskrivna än allt fluffet runt omkring. Och mycket svårare att formulera en åsikt om.

    (ursäkta om det här dyker upp i 10 inlägg, sitter på besvärligt internet med en opålitlig VPN)

  2. Läst många av dina texter, gillar dem verkligen och känner igen mig i mycket.

  3. Gillade särskilt dina texer om jaget och exilen på p1. Precis vad jag behövde just nu. Tack

Kommentera

