Efter bokmässan

Jag vaknar överraskad och intrasslad i lakan och det tar några sekunder innan världen och tiden materialiserar sig. Bokmässan är över. Alla har rest hem. Jag famlar efter kameran i väskan och trycker fram bilder som bekräftar att de senaste dagarna inte bara har drömts. Två timmar sömn per natt, den syrliga trygga smaken av castillo de gredos direkt ur paketet, dansgolv, säljiga förlagsleenden, lysrörsljus och fullmånar,  hjärtrusningar som kommer och försvinner genom elektriska ledningsbanor och lyckan över att allt bara händer i en rasande ström. Idag känns det som när man har blivit uppspolad på en strand efter en storm. Det är tyst och stilla och allting är omkullvält och tidningar blåser omkring på ödsliga gator. Jag är så glad att det är över. Det är exakt som efter festivaler, sådana som är för hisnande bra för att man ska orka med dem någon längre tid. Hjärtat blir för trött. Nu ska jag vila ett tag. Jag pratade förresten lite i P3 Kultur om hatkärleken till bokmässeminglet, kan höras här.


Inks releasefest för Chrisks bok Det nätpolitiska manifestet

johanna och joel

Hemma hos Kalle

Gustav, Isobel och Gabriel försöker få tag på det sista vinet efter monterminglet

jag och en klasskamrat som blev starstruck av eric schüldt

Kalle gör drinkar i sin lånade landstingsläkarrock

Isobel och Karin

Loka och terese

Lisa i en bokmässa som håller på att monteras ned

5 responses to “Efter bokmässan

  1. Alla ser så glada ut. Öppna, lyckliga ansikten. Åh, Bokmässan, det var tider, det.

  2. #låtdetaldrigtaslut <3

  3. Snyggt skrivet och stämningsfulla bilder har du! Jag önskar själv att jag varit fri förkylning och kunnat ta mig till bokmässan..men det får bli nästa år.

  4. Ack! *Lycklig suck*

Kommentera

