Tisdagsläsning

i expressen skrev jag lite om manliga kreativa geniers rädsla för kvinnlig styrka. Även Newsmill ringde och ville ha en random text (och tjatade i sista sekunden till sig en vinkel på Tiger Woods-affären), här är den.

5 svar till “Tisdagsläsning

  1. Jag gillar Expressen-texten, men jag undrar vad med just festandeoch alkoholkonsumtion som är självförverkligande, och varför handarbete eller bakande inte kan vara det lika gärna? För att det senare sammankopplas med sunkiga ideal?

    Jag känner mig mer självförverkligad när jag sitter hemma och läser än när jag rajrajar på krogen nuförtiden, all I’m saying.

  2. Jag undrar precis som kommenteraren innan mig, vad i helvitti har festande med självförverkligande att göra? Är det dåligt ifall man vill stanna hemma och baka istället för att gå ut o festa?

  3. sen är det inte heller så att niotillfem och underbaraclara står för ett hemmafruideal, båda två jobbar ju . om du läste deras bloggar skulle du också veta att det är bara är underbaraclara som gillar att vara hemma & baka, det enda som är femtiotal med niotillfem är sättet hon klär & uttrycker sig på. och vad är det för fel med att vara som underbaraclara och gilla typiskt ”kvinnliga” grejer?

  4. Hej, har också läst din debattartikel och de gensvar som har kommit på den. Artikeln innehåller flera konstiga analyser, bland annat att självförverkligande går ut på att festa, som påpekas i kommentarerna här. Handlar inte festande i många fall om att fly från sig själv? Verkar inte som du har gjort en vidare bra research heller eftersom du beskriver Niotillfems och Underbarclaras bloggar på sätt som inte stämmer med verkligheten och skapat dig en uppfattning om dem utan att vara insatt (det verkar helt enkelt inte som du har läst deras bloggar). Det hade varit intressant om du kunde bemöta den här kritiken som jag och många andra framför!

  5. Pingback: Hälften av alla monogama är otrogna, är det du eller din partner? |

Kommentera

